۰
پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان:

۱۵ خرداد نماد حماسه مردم کشورمان مقابل رژیم پهلوی بود

مولوی بلال مقدسیان گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نماد حماسه مردم کشورمان مقابل رژیم پهلوی بوده است.
۱۵ خرداد نماد حماسه مردم کشورمان مقابل رژیم پهلوی  بود
مولوی بلال مقدسیان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن پنجاه و هفتمین سالگرد قیام تاریخی ۱۵ خرداد، بیان کرد: حرکت سریع انقلاب اسلامی به سمت پیروزی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد.

وی عنوان کرد: مردم انقلابی کشورمان در این روز که از ظلم و ستمی رژیم شاه به ستوه آمده بودند، دست به قیام زدند که تعداد بسیار زیادی از آنان در این راه به شهادت رسیدند.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان افزود: قیام مردم کشورمان در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ، مهمترین و از نخستین حرکت های اعتراض آمیز‌ علیه رژیم دیکتاتوری و شاهنشاهی بوده است.

وی گفت: «امام خمینی (ره) در تبیین این واقعه فرموده اند: "ملت ما این روز را عزیز می شمارد و من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم» لذا باید این روز تاریخی گرامی داشته شود.

مولوی مقدسیان اضافه کرد: قطعا روز ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نماد مقاومت و حماسه مردم کشورمان در مقابل ظلم و ستم رژیم دیکتاتوری و استکباری پهلوی بوده که برای همیشه در اذهان ملت ایران بن یادگار مانده است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: این قیام حماسی به دلیل انگیزه‌های الهی که داشت، به عنوان مبداء انقلاب اسلامی و منشاء تحولات وسیع داخلی و بین‌المللی تعیین شده است.

انتهای پیام
کد مطلب: 1191
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما