۲
پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۳۵
رئیس شورای راهبردی سیستان و بلوچستان:

ائمه جمعه نقش پدری برای مردم ایفا کنند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خطاب به ائمه جمعه گفت: با مشارکت مردم به ویژه جوانان برای استان کار کرده و نقش پدری برای همه بالاخص نیروهای انقلابی ایفا نمایید.
ائمه جمعه نقش پدری برای مردم ایفا کنند
به گزارش صدای بلوچ به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله مصطفی محامی در گردهمایی ائمه جمعه استان، ضمن اشاره به خطبه ۳۲ نهج‌البلاغه و ذکر خصلت‌های دنیاطلبان، 10 نکته را خطاب به ائمه جمعه استان بیان و در نکته اول اظهار کرد: حساسیت و جایگاه ویژه نماز و ائمه جمعه باید در نظر گرفته شده و از این ظرفیت برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی بیشترین بهره‌برداری صورت پذیرد.
رئیس شورای راهبردی سیستان و بلوچستان در نکته دوم با تاکید بر ضرورت شبکه‌سازی ائمه جمعه عنوان داشت: ائمه محترم جمعه، نسبت به فعالیت تشکیلاتی هماهنگ در استان اهتمام داشته باشند.
آیت‌الله محامی در تشریح نکته سوم، بیان داشت: تبیین نظری و عملی مبانی انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری، ضمن ارائه الگوی عملی از رسالت‌های ائمه جمعه استان است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در نکته چهارم به بررسی ابعاد مطالبه‌گری صحیح پرداخت و تصریح کرد: مطالبه‌گری حقوق مردم باید با رعایت انصاف و مبتنی بر گزاره‌های عقلی انجام شود.
وی در تشریح نکته پنجم، خطاب به ائمه جمعه استان اظهار داشت: فرماندهی جبهه فرهنگی و ایجاد انسجام در دستگاه‌های فرهنگی و هم‌چنین راهبری و هدایت منظم و تشکیلاتی آنها از وظایف شماست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در نکته ششم با هشدار نسبت به آرایش جنگی دشمن لزوم تقابل مناسب جبهه خودی در امر فرهنگی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد اندک نیرو و امکانات در عرصه فرهنگی، تلاش بیشتری در این عرصه لازم است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در نکته هفتم تصریح کرد: ائمه جمعه ارتباط ویژه و فعالیت بیشتر در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی را در مجموعه برنامه‌های خود در نظر داشته باشند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان ضمن هشدار نسبت به سیاست‌زدگی و تعصبات قومی در نکته هشتم، تاکید کرد: با مشارکت مردم بالاخص جوانان برای استان کار کرده و نقش پدری برای همه بالاخص نیروهای انقلابی ایفا نمایید.
رئیس شورای راهبردی استان در تشریح نکته نهم ضمن تاکید بر مطالبه‌گری ائمه جمعه، لزوم تعامل با مسئولان برای پیگیری حل مشکلات مردم را خاطرنشان کرد و گفت: ائمه جمعه و مسئولان شهرستانی با مراعات شئون طرفین، رسیدگی به امور مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
محامی در نکته دهم، خاطرنشان کرد: پیگیری و اهتمام نسبت به مسئولیت‌های شوراهای فرهنگ عمومی، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، مهدویت و غیره نیز در دستور کار ائمه جمعه محترم باشد.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری، 5 نکته را از بطن فرمایشات معظم له متذکر شد و عنوان کرد: ساده‌زیستی و پرهیز از فعالیت اقتصادی، انس با مردم و تلاش برای جذب آنها با زیست و اخلاق مردمی، گفتار انقلابی و متانت و قوام لازم در شخصیت، اهمیت شبکه ائمه جمعه و لزوم‌کار فراوان و مطالعه فراوان برای خطبه‌ها برای ارائه سخن خوب و خطبه‌های انقلابی، مطالبه از مسئولان  بدون آنکه به خطبه‌ها کشیده شود مگر در موارد حساس و هم‌چنین اتخاذ رویکرد جوان‌گرایی به عنوان کلید حل مشکلات و برگزاری جلسات بحث و تفسیر برای جوانان سرلوحه رفتار ائمه محترم جمعه قرار بگیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش سوم بیانات خود به برخی از مسائل روز اشاره کرده و عنوان داشت: مشکل عمده استان و مردم، اقتصاد و فرهنگ است و لذا باید تلاش‌ها برای رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی استان متمرکز شود.
وی با اشاره به این که مسئولان اجرایی، سرداران جبهه اقتصادی هستند و باید به آنها کمک کرد، خطاب به ائمه جمعه تصریح کرد: شما سرداران جبهه فرهنگی هستید و باید به مسئولان اجرایی برای اصلاح امور کمک کنید.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان گفت: عدالت‌خواهی و تلاش برای گسترش احقاق حق و اجرای قانون برای همه مسئولان و مردم بدون توجه به قوم، مذهب، حزب و گروه نیز باید مورد توجه ائمه جمعه باشد.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر پیگیری حل مشکلات مردم و پاسخ دهی مسئولان را خواستار شده و خاطرنشان کرد: مسئولان به جز در موارد عذر و محدودیت می‌بایست مردم را اقناع کرده و در غیر این صورت باید موارد به استاندار ارجاع و به تخلفات رسیدگی و برخورد انجام شود.
آیت‌الله مصطفی محامی در خاطرنشان کرد: تهذیب نفس و تلاش برای رشد علمی، اخلاقی و معنوی و ارتقاء سطح فکری و بینش انقلابی از ملزومات فعالیت ائمه جمعه است.
انتهای پیام
کد مطلب: 1284
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما