۰
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر خبر داد؛

آغاز برداشت خرمای زودرس‌ در شهرستان نیکشهر/زمینه اشتغال چهار هزار و ۶۰۰ نفر فراهم شد

حبیب رئیسی گفت: شهرستان نیکشهر با دارا بودن چهار هزار هکتار نخلستان توانسته زمینه اشتغال چهار هزار و ۶۰۰ نفر را در زمینه خرما فراهم کند.
آغاز برداشت خرمای زودرس‌ در شهرستان نیکشهر/زمینه اشتغال چهار هزار و ۶۰۰ نفر فراهم شد
به گزارش صدای بلوچ، حبیب رئیسی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود:  از اوایل تیرماه کار برداشت خرما با برداشت ارقام زودرس‌ شامل ارقام کوتومی، نگال، ربی سرچاهی،  آبدندان، شکری از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شد. که سطحی معادل ۱۲۰هکتار را به خود اختصاص داده اند.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: برداشت خرما در نیکشهر در تیر ماه با ارقام زود‌‌رس شامل کوتومی، نگال، شکری، ربی سرچاهی و آبدندان شروع شده و با برداشت ارقام هلیله و حصاب در اوایل مهر  به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول بیان کرد: نیکشهر دارای چهار هزارهکتار نخلستان است که از این سطح سه  هزار و ۸۵۰هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

مدیرجهاد کشاورزی نیکشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۷ هزار تن انواع خرما در نیکشهر تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد باغات شهرستان را نخلستان های خرما تشکیل داده است، گفت: چهار هزار و ۶۰۰ نفر در  این زمینه اشتغال به کار هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: بیش از ۴۲ رقم خرما در نیکشهر کشت می شود که بیشترین سطح زیر کشت به  رقم مضافتی اختصاص دارد.

رئیسی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۶ واحد سردخانه به ظرفیت چهار هزار و ۶۰۰ تن در این شهرستان فعال است و همچنان با توجه به میزان تولید نیاز به افزایش ظرفیت فضای سردخانه جدید به میزان ۶ هزار تن وجود دارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1388
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما