مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تداوم بارش های مونسون در سیستان و بلوچستان

صدای بلوچ , 28 تير 1399 ساعت 17:38

محسن حیدری گفت: در شبانه روز گذشته نیز بارش های مونسون در سیستان و بلوچستان ادامه داشت به طوریکه از ایستگاه «هیچان» نیکشهر 55 میلی متر باران گزارش شد.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون ، پدیده بارش زای مونسون پدیده مونسون یا بادهای اقیانوسی و استوایی هر سال تابستان با در جنوب سیستان و بلوچستان شروع به باریدن می کند که امسال نیز با قدرت بیشتری در نقاط این استان در حال باریدن است.   

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این خصوص بیان کرد: همانطور که انتظار می رفت با ادامه وزش بادهای مرطوب مونسون در سیستان و بلوچستان و تزریق رطوبت مناسب، بارش مونسون در نیمه جنوبی استان ادامه یافت و در 24 ساعت گذشته از 7 ایستگاه بارانسنجی استان بارندگی گزارش شد.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش ها تا صبح امروز به ترتیب مربوط به ایستگاه های «هیچان» نیکشهر با 55، «مهبان» نیکشهر 46 و «هیرک» قصرقند 15 میلی متر بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بارش های همرفتی این موقع از سال به شدت پراکنده و نامنظم است به طوریکه بعضاً در زمان و محدوده های کوتاه رخ می هد و منجر به جریان یافتن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر می شود.

حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان شنبه شرایط برای بارش های مونسونی در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان فراهم است.

وی افزود: با توجه به ویژگی سامانه های همرفتی انتظار وقوع تندباد لحظه ای، صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه های فصلی، پیش بینی می شود. بنابراین توصیه می شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/ 


کد مطلب: 1423

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/1423/تداوم-بارش-های-مونسون-سیستان-بلوچستان

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir