۲
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۶

پژوهش مشترک رویان و محققان 3 کشور نتیجه داد/ درمان کشنده ترین سرطان‌ها با سلول‌های کشنده طبیعی

تومور سلول های مغزی یکی از کشنده ترین سرطان ها است؛ زیرا وقتی پزشک تومور را برمی‌دارد باوجود شیمی درمانی و رادیوتراپی باز تومور برمی گردد؛ اما اکنون نتایج یک پژوهش نه تنها پاسخ مثبت به حذف تومور داده، بلکه به کارگیری این روش در سایر سرطان‌ها را هم امیدبخش کرده است.
به گزارش صدای بلوچ به نقل از خبرگزاری فارس، فاطمه سامعی؛ سرطان سلول‌های مغز، یکی از تهاجمی‌ترین و کشنده ‌ترین انواع سرطان‌ ها محسوب می‌شود. این بیماری معمولا ۱۵ ماه پس از تشخیص به علت بالا رفتن فشار درون جمجمه و ایجاد اختلال در عملکرد مغز، مرگ بیمار را رقم می زند.

برای این بیماری، درمان با سلول ‌های کشنده طبیعی (Natural killer cell) یکی از امیدبخش ‌ترین روش ها است؛ اما محدودیت این روش درمانی در دسترس نبودن تعداد کافی سلول ‌های لازم برای این کار است.

اخیرا گروهی از پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با همکاری پژوهشگران دیگری از کشور و پژوهشگرانی از کشورهای کانادا، سوئیس و لهستان، روی درمانی برای سرطان سلول‌ های مغز پژوهش کرده اند که با کمک تزریق سلول‌ های تقویت شده کشنده طبیعی بیمار به بدن خود بیمار انجام شده است.

این پژوهشگران در این تحقیقات ثابت کردند که سلول ‌های کشنده طبیعی تزریق شده به بدن، سلول‌ های تومورزا در مغز را از بین می برند و حتی از سد خونی مغزی عبور می کنند و خود را به ناحیه تومور می رسانند.

از نتیجه این پژوهش، پژوهشگران تزریق سلول ‌های تقویت شده کشنده طبیعی به بدن را به عنوان درمانی برای بدترین نوع سرطان‌ ها پیشنهاد کردند. 

انتهای پیام
کد مطلب: 1441
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما