۰
پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۳۱
کارشناس مذهبی:

بی بصیرتی و ترس سبب خیانت کوفیان به نماینده ویژه امام حسین (ع) شد

حجت الاسلام والمسلمین محمدامین عبداللهی گفت: بی بصیرتی و ترس سبب خیانت کوفیان به جناب مسلم نماینده ویژه امام حسین (ع) شده بود.
بی بصیرتی و ترس سبب خیانت کوفیان به نماینده ویژه امام حسین (ع) شد
حجت الاسلام والمسلمین محمدامین عبداللهی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل، بیان کرد: پس از آنکه کوفیان نامه های زیادی برای امام حسین (ع) ارسال کردند، آن امام جناب مسلم را به عنوان سفیر ویژه به کوفه اعزام کردند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: حضرت مسلم که در ابتدای ورود خود به کوفه با استقبال ویژه اهالی این شهر مواجه شد، طی نامه ای از آمادگی کوفیان برای مقابله با حکومت یزید خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اهالی کوفه در ابتدا به مسلم بن عقیل وعده همکاری دادند، گفت: خیانت کوفیان به سفیر ویژه امام حسین (ع) در اثر بی بصیرتی و ترس از قدرت بود.

حجت الاسلام عبداللهی اضافه کرد: در چند روزی که جناب مسلم (ع) در کوفه بود، حدود حدود ۱۸ هزار نفر با آن حضرت (ع) بیعت کردند اما پس از تهدید عبیدالله بن زیاد، همه این افراد، اطراف نماینده امام سوم را خالی کردند.

این کارشناس مذهبی افزود: اوضاع تا آنجا پیش رفت که در شب آخر حضور جناب مسلم در کوفه، پس از اقامه نماز جماعت، وقتى او خواست از مسجد بیرون برود، مشاهده کرد تنها مانده و هر کس براى حفظ جانش به خانه خود رفته و همگی فرار کرده اند.

وی اضافه کرد: سرانجام ماموران عبیدالله بن زیاد این حاکم سرسپرده یزید، جناب مسلم را در نهم دی الحجه سال ۶۰ هجری که تمام آن افراد، اطرافش را خالی کرده بودند، را دستگیر و مظلومانه به شهادت رساندند.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه مسئولین و مردم ما باید از این واقعیت های تاریخی عبرت بگیرند و بصیرت خود را بالا ببرند و همچنین از کاروان انقلاب و ولایت فقیه عقب نیفتند، خاطرنشان کرد: هر کجا از ولایت سرپیچی کردیم ضربه خوردیم، پس مواظب باشیم از ولی فقیه زمان عقب نیفتیم.

انتهای پیام
کد مطلب: 1486
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما