۰
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم:

نهضت سواد آموزی از ثمرات انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین واحدبخش بامری گفت: سازمان نهضت سواد آموزی از ثمرات انقلاب اسلامی است.
نهضت سواد آموزی از ثمرات انقلاب است


به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین واحدبخش بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم دلگان با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی در هفتم دی ماه، بیان کرد: تشکیل این سازمان ، از جمله کارهای حکیمانه و مدبرانه بنیان گذار انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ بود.

امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم دلگان با تاکید بر اینکه این سازمان از ثمرات انقلاب است، گفت: نهضت سوادآموزی مانند خیلی از نهادها و ارگان های مختلف که پس از انقلاب اسلامی تشکیل شده اند، نتایج بسیار زیاد و مهمی داشته است.


وی عنوان کرد: هدف از تشکیل این سازمان، آموزش خواندن و نوشتن به کودکان و همچنین بزرگسالانی است که یا از خواندن و نوشتن محروم شده اند و یا به مدرسه دسترسی ندارند.

امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم دلگان به اهمیت مسئله تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: اولین فرمان خداوند در قرآن کریم امر به خواندن بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدبخش بامری خاطرنشان کرد: مسئله خواندن و نوشتن در نزد پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چنان که شرط آزادی اسیران یکی از جنگ ها را، آموختن خواندن و نوشتن به مسلمانان عنوان کرده است.

انتهای پیام
کد مطلب: 1549
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما