نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

در مظلومیت حضرت زهرا(س) اختلافی بین مذاهب اسلامی وجود ندارد/ تحریف کتاب های اسلامی و حذف واقعیت های تاریخی خیانت است

صدای بلوچ , 2 بهمن 1399 ساعت 13:32

آیت الله مصطفی محامی گفت: در بین مذاهب مختلف اسلامی در مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها هیچ اختلافی نیست، علیرغم همه توصیه هایی که پدر بزرگوار ایشان نسبت به این بانوی بزرگ داشتند اما برخورد ناشایستی با ایشان صورت گرفت.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بیان کرد: ‏در بین مذاهب مختلف اسلامی در مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها  هیچ اختلافی نیست و در اینکه برخورد مناسبی با ایشان صورت نگرفت و علیرغم همه توصیه هایی که پدر بزرگوار ایشان پیامبر(ص) در ‏مورد این بانوی مکرم اسلام داشت که "فاطمه(س) را پاره تن، جگر گوشه و جان خود می دانست"، علیرغم همه این ‏توصیه ها برخورد ناشایستی با ایشان صورت گرفت.

وی افزود: این دیگر منبع اختلاف نیست و حتی اگر در کم و کیف جریانات اختلافی باشد در اینکه زهرا(س) از اوضاع پیش ‏آمده نگران و از برخوردی که صورت گرفته عصبانی بوده و همواره در عزا، غم و گریه از مصیبت به سر برد تا با همین ‏ناراحتی جان به جان آفرین تسلیم کرد که در این نیز اختلاف نیست.

این خطیب جمعه با تاکید بر اینکه در مظلومیت حضرت علی(ع) نیز اختلافی میان مذاهب اسلامی وجود ندارد، اذعان کرد:  حداقل ده ها سال در پای منبرها و در خطبه های نماز جمعه حضرت علی (ع) را ‏لعن کردند به گونه ای که جزئیات آن در تاریخ آمده تا جایی که بجز مردم منطقه سیستان که امروز افتخار آنان سرباز زدن ‏از لعن امیرالمومنین (ع) بود؛ حال آنکه در زمان تمامی مردمان این دیار شیعه نبوده اما از این ‏دستور و لعن امام علی(ع) پیروی نکردند.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) یا به اعتقاد شیعه امام اول یا خلیفه بلا فصل و وصی پیامبر بوده و یا خلیفه چهارم به اعتقاد اهل سنت است حال این شخصیت والا را ده ها سال در خطبه های نماز جمعه و ‏منبرها لعن کردند که در این موضوع نیز دیگر هیچ اختلافی میان مذاهب اسلامی نیست.

محامی خاطرنشان کرد: هر افراطی تفریطی را در مقابل دارد و هر تفریطی افراطی را؛ به تعبیر دیگر اگر گروهی در مسیر خود ‏افراط،  زیاده روی و تند روی داشته باشند این افراط در مسیرشان حساسیت گروه مقابل را بر می ‏انگیزد و موجب افراط آنها در مسیر خود می شود و زیاده روی که به نسبه راه اول تفریط حساب می ‏شود اینها عملکردها و افراط ها در گروه های مختلف تاثیر و تاثر متقابل دارد.

وی تصریح کرد:‏ اگر گروهی بیایند واقعیت های تاریخی را نادیده بگیرند اینها را ساخته و پرداخته خیالات برخی بدانند و آنها ‏را منکر شوند که واقعیت ندارد و حال اینکه در منابع تاریخی و مذهبی آنان سند آن موجود است، هرچند متاسفانه عربستان سعودی ناجوانمردانه در منابع اسلامی دست برده و هر جا که بر خلاف مرام ‏آنها بوده و می توانست مورد استناد گروه های مخالفشان قرار گیرد را از کتاب ها در چاپ های جدید حذف کرده ‏است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تحریف کتاب های اسلامی خیانت به منابع و جوامع اسلامی، فکر و عقیده مردم به شمار می رود، با تحریف و تغییر در کتاب های تاریخی و اسلامی واقعیت های موجود حذف و به فراموشی سپرده نمی شود.

امام جمعه زاهدان افزود: وقتی یک گروه تیشه به ریشه تاریخ و دین زده و همه واقعیت ها را منکر شود و اینگونه افراط داشته باشد، طبیعی است که گروه مقابل ‏هم اقدام به بیان واقعیت ها با همه جزئیات و ریزه کاری ها کرده تا اصل ماجرا به فراموشی سپرده نشود.

 

 
 


کد مطلب: 1558

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/1558/مظلومیت-حضرت-زهرا-س-اختلافی-بین-مذاهب-اسلامی-وجود-ندارد-تحریف-کتاب-های-حذف-واقعیت-تاریخی-خیانت

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir