۱
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۰
سبزپوشان نظام میدان دار مقابله با کرونا در جنوب شرق؛

تمام امکانات درمانی سپاه در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت/ از استقرار 2 بیمارستان سیار تا اعزام 200 پزشکیار به سیستان وبلوچستان

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ۲ بیمارستان سیار تخصصی کامل به صورت آماده در سیستان و بلوچستان مستقر خواهد شد تا زمانی که شرایطی ویروس کرونا بدتر و تغییر پیدا کرد با اعلام نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی عملیاتی شوند.
تمام امکانات درمانی سپاه در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت/ از استقرار 2 بیمارستان سیار تا اعزام 200 پزشکیار به سیستان وبلوچستان

به گزارش صدای بلوچ به نقل از  عصرهامون، شامگاه گذشته نشست بررسی وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سالن جلسات قرارگاه قدس جنوب شرق کشور برگزار شد.
 
سپاه با تمام امکانات به میدان مبارزه با کرونا آمده است

سردار محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در ابتدای این نشست با بیان اینکه با وضعیتی که در پی شیوع بیماری کرونا در سیستان وبلوچستان  وجود دارد شرایط این منطقه نسبت به سایر استان های کشور حساس تر است، گفت: تلاش‌های خوبی مسئولان داشته اند، این نشست تشکیل شد تا با تلاش مضاعف تر، کنار هم بودن و به کار گیری از تمامی امکانات استانی و کشوری که در توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است به میدان بیاییم و بتوانیم با همدلی نیاز به آرامش و اطمینان را در مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: برای عبور از همه شرایط سخت باید متکی به خداوند باشیم و از انسجام، خلاقیت، توانمندی، ابتکار و آن چیزی که خدا به انسان عطا کرده استفاده کنیم.

کرمی ادامه داد: باید همه ظرفیت ها کنارهم آمده و مردم اطمینان حاصل کنند تا موضوع کرونا کنترل شود.
 
10 بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی سپاه در خدمت نظام سلامت 

سردار سرتیپ دوم احمد اخوان، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در ادامه بیان کرد: از ابتدای شروع بیماری کووید ۱۹ که هفده ماه از آن زمان می گذرد تمام توانمندی ها و قابلیت های تخصصی نیروی زمینی سپاه در بخش بهداشت و درمان در خدمت مجموعه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

وی گفت: تاکنون ۱۰ بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی نیروی زمینی سپاه که بهره‌برداری شده با ظرفیت هزار و ۲۸۰ تخت در خدمت نظام سلامت کشور بوده است.

به گفته این مقام مسئول، فرایند عملیاتی شدن این بیمارستان‌ها در مناطق، نقاط و شهرهایی که ضرورت داشته به این شکل بوده که دانشگاه مربوطه و وزیر بهداشت و درمان به مجموعه نیروی زمینی سپاه اعلام نیاز می‌کردند و پس از آن با دستور سردار پاکپور این بیمارستان‌ها مستقر می شد، که تاکنون هفت بیمارستان در هفت شهرستان با این فرآیند مستقر شده  و ارائه خدمت می کند.

وی تصریح کرد: ویژگی درمانگاه های سیار این است که با توجه به بحران بیماری کرونا یکسری مطالعات در نیروی زمینی انجام و ایده ای خلق و تولید شد، "سامانه بیمارستان سیار تخصصی با رویکرد دفاع زیستی" قبل از سال توسط وزیر بهداشت و درمان با ظرفیت ۱۲۸ تخت رونمایی و اکنون در خدمت نظام سلامت کشور قرار دارد.

اخوان ادامه داد: هزار پزشک یار و بهیار برای کمک در مناطقی که نیاز است سازماندهی و آموزش دیده اند، نیروهای با انگیزه، جوان و با مهارت بالا که در بعضی از نقاط مانند مهاباد در بیمارستان مشغول به کار شدند و مشکل را حل کردند.

وی ادامه داد: در بحث کمک به پیک پنجم که در سیستان و بلوچستان شروع شد یک هفته است که در استان حضور داشته و جلساتی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار و وضعیت استان را بررسی کردیم، اعلام آمادگی برای استقرار بیمارستان‌های سیار برای خدمت به مردم و کاستن بار از کادر درمان را کرده ایم اما رئیس دانشگاه گفته است"فعلاً ما ظرفیت خالی در بیمارستانها داریم و نیازی نیست".

وی تاکید کرد: با توجه به تدبیری که فرمانده نیروی زمینی سپاه داشتند این ظرفیت‌ها در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند و بر اساس نیاز در خدمت استان خواهند بود،به جهت تمرینات خیلی خوبی که داشتیم و در سیستان وبلوچستان ما تعداد زیادی بیمارستان‌های سیار را در نقاط مختلف مستقر کردیم و به مردم عزیز این استان خدمات پزشکی را ارائه دادیم.

به گفته فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، در مجموع ۲۰۰ بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور فعال و به بهره‌برداری رسیده و در خدمت مردم قرار دارد، در این زمینه یک سازماندهی بسیار قوی و با مهارت، چه از جهت کارکنان تخصصی چه از جهت  کارکنان پشتیبانی صورت گرفته که در هر نقطه کشور نیاز شد به ویژه سیستان وبلوچستان که توجه مضاعف همه مجموعه نیروی زمینی در جهت رفع مشکلات مردمش بوده، قرار گیرد.

اخوان افزود: امید است این مرحله از شیوع کووید ۱۹ با برنامه‌ریزی و مدیریت خوبی که در سیستان و بلوچستان و نظام سلامت وجود دارد، بگذرد و مردم کمتر آسیب ببینند.
 
حضور سبزقامتان سپاه، همگام با مدافعان سلامت در میدان مبارزه با کرونا
 
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با تاکید بر این مطلب که باید تلاش شود تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمترین آسیب در این پیک به مردم برسد، گفت: نسبت به مردم سیستان و بلوچستان علاقه ای خاص دارم و هر ماه یکبار به دلیل موضوعات امنیتی، وضعیت معیشتی و سایر موارد به این استان سفر می‌کنم.

وی افزود: از هفته گذشته که در خدمت شما در سیستان و بلوچستان بودم با شروع قرمز بودن منطقه و پیک سوم کرونا فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه دعوت شد که به منطقه بیاید، قریب به یک هفته از حضور وی در منطقه و بررسی وضعیت از نزدیک می گذرد.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه، با مسئولان اصلی سیستان و بلوچستان و مسئولان سلامت جلسات مختلفی برگزار شد و از آنجایی که بیمارستان‌های تخصصی سیار سپاه در کشور به لحاظ تجربه استثنا بوده و در نقاط مختلف به ویژه در این استان طی سال‌های گذشته خدمات شایانی به مردم ارائه کردند اکنون نیز بیمارستان‌های سیار تخصصی ما در حالت آماده‌باش قرار دارند و هر چند بیمارستانی که نیاز باشد از یک تا ۱۰ مورد به سیستان و بلوچستان اعزام می کنیم.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های سیار یک فرایند دارد که با توجه به نوع درمان و رسیدگی به این ویروس که شرایط خاص خود را دارد فرآیندش نیز با سایر موضوعات متفاوت است، البته تاکنون به این شکل بوده که هر زمان در یک استان و شهرستان مشکلی ایجاد می‌شد بلافاصله از طریق وزارت بهداشت و درمان از فرماندهی نیروی زمینی سپاه درخواست بیمارستان صحرایی می‌شد و ما هم دستور اعزام را صادر می‌کردیم.
 
از استقرار 2 بیمارستان سیار تا اعزام 200 پزشکیار به سیستان وبلوچستان

پاکپور ادامه داد: در این راستا ۲ بیمارستان سیار تخصصی کامل به صورت آماده در سیستان و بلوچستان مستقر خواهد شد تا زمانی که شرایطی ویروس کرونا بدتر و تغییر پیدا کرد با اعلام نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی عملیاتی شوند، همچین ۲۰۰ نفر پزشکیار طی ۲ روز آینده از مناطق مختلف به استان اعزام می‌شوند و به کمک بیمارستان‌ها می‌آیند.

وی ادامه داد: هم‌اینک شرایط به گونه‌ای است که کادر درمان به لحاظ پیوستگی درمان و مشکل این ویروس خسته می‌شوند و کادر درمان هم محدود هستند ما حاضریم از کادر درمان خودمان در عقبه به این منطقه بیاوریم.

این مقام مسئول اذعان کرد: طرح شهید «سلیمانی» هم هر زمانی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام نیاز شود فعال تر از قبل خواهد شد، اگر نیاز به زیرساخت‌های بیشتری هم باشد کمک ما این است که زیر ساخت بیشتر ایجاد شود تا نگرانی نسبت به این موضوع وجود نداشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ایجاد سه پایگاه واکسیناسیون از سوی نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: اگر نیاز بیشتر باشد ما این آمادگی را داریم که پایگاه را افزایش دهیم، تمام سیستم بهداری ما در خدمت مردم است؛ ما ۱۲ سال است که در سیستان و بلوچستان وقتی شرایط آن آرام هم بود حضور داشتیم و بیمارستان‌های سیار ما در این استان خدمات ارائه می کردند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از خدمات رایگان بیمارستان های صحرایی در این استان بهره مند شده اند.

به گفته پاکپور سپاه این آمادگی را دارد تا علاوه بر استقرار 2 بیمارستان سیار در استان، بیمارستان های دیگری هم راه اندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: هر زمان که رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کند این بیمارستان‌ها پای کار خواهند بود چرا که اینها بیمارستان‌های تخصصی و توانمندی هستند که تجربیات بالایی دارند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 1610
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما