۱
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱
امام جمعه دلگان:

از دیدگاه اسلام انسان دارای کرامت ویژه است/ آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم وحشی گری را وسعت دادند

امام جمعه دلگان گفت: آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم وحشی گری را وسعت دادند.
از دیدگاه اسلام انسان دارای کرامت ویژه است/ آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم وحشی گری را وسعت دادند
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته دلگان با اشاره به ۱۴ مرداد که به نام روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام گذاری شده است، گفت: از دیدگاه اسلام بشر و انسان دارای جایگاه و کرامت ویژه است.
امام جمعه دلگان اظهار کرد: به طوری که خداوند متعال جمیع مخلوقات را مأمور به سجده کردن در مقابل آدم به عنوان پدر بشریت می کند.
وی افزود: این جایگاه انسان و بشریت را و نقش منحصر به فرد او را در این عالم در پیشگاه پروردگار می رساند.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه از انسان به عنوان خلیفه الله در روی زمین قرار می دهد، عنوان کرد: و به طوری که فرمود اگر کسی برای احیای کرامت انسانی قدمی بردارد، که انگار برای احیای بشریت قدم برداشته است و کسی که برای نابود کردنه انسانی حرکت کند، که انگار به همه بشریت آسیب وارد ساخته است.
امام جمعه دلگان به سالروز شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی در ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ اشاره کرد و گفت : شهید بابایی یکی از نیروهای مخلص، مومن، و متدین و از سربازان و سرداران مطیع امر ولایت بود که در بیلان عملکردش در عملیات ها بیش از ۳ هزار ساعت پرواز ثبت شده است.
وی در ادامه به سالروز حمله اتمی آمریکا به ژاپن در ششم آگوست سال ۱۹۴۵ اشاره و بیان کرد: در کتب تاریخی ششم آگوست روز تلخی برای مردم جهان و به ویژه مردم ژاپن است.
حجت الاسلام بامری ادامه داد: آمریکا در این دو روز هم بمب اتم را آزمایش کرد، هم ۲۲۰ هزار نفر انسان را کشت و هم توانست در روابط با شوروی در کسب منافع سیطره بر ژاپن پیروز شود.
امام جمعه دلگان افزود: آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم قساوت و شرارت را به منتهی درجه رساندند.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در این جنگ مرزهای وحشی‌گری وسعت دادند.
انتهای پیام/م.ب
 
 
 
 
م
کد مطلب: 26
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما