​شهردار زاهدان:

دولت بزرگترین بدهکار مالی به شهرداری است

صدای بلوچ , 23 مرداد 1397 ساعت 9:29

شهردار زاهدان گفت: متاسفانه دولت بزرگترین بدهکار مالی به شهرداری است به طوری که بدهی معوق یکی از دستگاه های دولتی معادل بودجه یک سال شهرداری است.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، عبدالقادر پربار در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند. اصحاب رسانه ناظر مشکلات جامعه، چشم بینا و زبای گویای مردم و مسئول ترویج اخلاق در جامعه هستند که می توان نتیجه گرفت آنها در یکی از کلیدی ترین پست های کشور قرار دارند و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.
وی به بودجه پایین شهرداری زاهدان نسبت به سایر شهرداری های کشور اشاره کرد و افزود: دولتی ها بزرگترین بدهکاران مالی به شهرداری هستند به گونه ای که بدهی معوق یکی از دستگاه های دولتی معادل بودجه یک سال شهرداری است که هنوز پرداخت نشده و پیگیری های صورت گرفته نیز بی نتیجه مانده است.
شهردار زاهدان گفت: برخی ها تصور می کنند شهرداری دستگاهی دولتی است اما این چنین نیست و بودجه شهرداری از محل عوارضی گرفته شده از خود مردم تامین می شود که هر چقدر میزان همکاری مردم با ما بیشتر باشد شاهد شهری زیباتر و بهتر خواهیم بود که در برخی موارد با بی اعتنایی مردم در این باره مواجه می شویم.
پربار با تاکید بر اینکه کمک مالی دولت به شهرداری کمتر از 5درصد است تاکید کرد: شهرداری زاهدان در بخش سرانه درآمدی نیز نسبت به سایر شهرها عقب تر است و در این بخش نیز علیرغم اینکه سرانه درآمدی کلان شهرها به ازای هر نفر 700هزار تومان است در زاهدان این رقم معادل 250هزار تومان می باشد که همین اختلاف بسیار زیاد موجب شده تا نسبت به سایرین در حوزه های فضای سبز، آسفالت و خدمات شهری عقب مانده باشیم.
شهردار زاهدان گریزی به نارضایتی مردم از شهرداری هم زد و ادامه داد: نارضایتی مردمی از ما وجود دارد و در برخی موارد نیز کاستی ها را پذیرا هستیم اما همکاری نکردن شهروندان نیز می تواند یکی از دلایل اصلی این نارضایتی ها باشد. زمانی که شهرداری اقدام به ایجاد فضای سبز می کند مردم نیز موظف هستند تا نسبت به حفظ و نگهداری آن کوشا باشند اما شاهد هستیم در برخی موارد نه تنها این مراقبت صورت نمی گیرد بلکه خود مردم عامل اصلی تخریب فضای سبز تازه کاشت شده هستند.
وی تصریح کرد: آسفالت معابر و خیابان های شهری همواره جزو گلایه های مردمی بوده و هست اما تنها طی 4 ماه گذشته بیش از 300هزار مترمربع از معابر زاهدان آسفالت شده و ذکر این مطلب نیز نباید فراموش شود که 50درصد فاضلاب، 70درصد گازرسانی و بخش اعظمی از شبکه آبرسانی شهر هنوز انجام نشده است.
پربار مشکلات موجود در حاشیه شهر زاهدان را به بمب تخریبی در زمان حوادث تشبیه و اظهار کرد: متاسفانه در حاشیه شهر زاهدان شاهد تخلفات زیادی در بخش ساخت و ساز هستیم و چون این اراضی دولتی نیست برنامه ای نیز برای واگذاری وجود ندارد. این زمین ها متعلق به مردم است که در قالب پلاک های مشاعی ساخته شده و آن دسته از افرادی هم اراضی در تصرف دارند فاقد سند مالکیت هستند که برای اینها نیز صدور مجوز غیرقانونی است.
وی گفت: تاکید می کنم که 32درصد مساحت و 44درصد جمعیت زاهدان در حاشیه شهر سکونت می کنند و باید فکری برای آنها شود تا در صورت بروز حادثه کمترین آسیب را شاهد باشیم.
انتهای پیام//
 


کد مطلب: 49

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/49/دولت-بزرگترین-بدهکار-مالی-شهرداری

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir