۱
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۲
فرماندار دلگان خبر داد؛

افتتاح پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت

فرماندار دلگان از افتتاح پروژه های منابع طبیعی و ابخیزداری در هفته دولت در این شهرستان خبر داد.
افتتاح پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت
به گزارش صدای بلوچ، مجتبی شجاعی به خبرنگاران گفت: پروژه نهالکاری و مراقبت و ابیاری در سطح 225هکتار از اراضی ملی در محدوده روستای دهمیر بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان با هماهنگی اداره منابع طبیعی و ابخیزداری بعنوان دستگاه ناظر اجرا شده است.
این مسئول اظهار کرد: با اجرای این پروژه که با کاشت 33750اصله قلمه و نهال گز ،اکالیپتوس،کهور،کنار انجام شده،گامی موثر در راستای مقابله با بیابان زائی ،تثبیت شنهای روان و کنترل ریزگردها و توسعه و پوشش گیاهی و ایجاد فضای سبز برداشته می شود.
در ادامه فرماندار دلگان با تقدیر از عملکرد مثبت منابع طبیعی شهرستان بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر دوازده میلیارد ریال و از محل اعتبارات طرح جامع مقابله با بیابان زائی (ملی)به مرحله اجرا در امده است و زمینه اشتغال 30نفر را فراهم نموده است.
همچنین وی افزود: شهرستان دلگان با توجه به دارا بودن بیشترین چاه های اب و دشتهای وسیع با نفوذپذیری بالا،ذخیره روان آبها و تزریق انها به سفره های زیرزمینی باید از اولویتهای سیاستگذاران و مجریان امر باشد و نیاز مبرم به سازه های ابخیزداری می باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری شاهد اجرای پروژه های ابخیزداری از قبیل ساخت سد،تخلیه رسوب سدهای سنوات گذشته در این شهرستان خواهیم بود که امید است با وجود پتانسیل های منطقه شاهد افزایش اب سفره های زیرزمینی و شکوفایی منطقه با انجام فعالیت های ابخیزداری و مدیریت بهینه هرزابها باشیم‎.
انتهای پیام/م.ب
 
 
 
 
م
کد مطلب: 54
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما