امام جمعه موقت دلگان در مراسم جشن انقلاب مدرسه بنت الهدی بیان کرد:

حکومت پهلوی زیر سلطه مستکبران بود/در دوران انقلاب اسلامی پیشرفت های بیشماری داشته ایم

صدای بلوچ , 21 بهمن 1398 ساعت 8:00

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک گفت:در دوران انقلاب اسلامی کشورمان در همه زمینه ها پیشرفت های بیشماری داشته است.


به گزارش صدای بلوچ، مراسم جشن انقلاب در مدرسه بنت الهدی محله حسین آباد شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک امام جمعه موقت دلگان در این مراسم با گرامی داشت دهه فجر، بیان کرد: برگزاری مراسمات بزرگداشت انقلاب اسلامی برای دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار دانش آموز به مقام شهادت و برخی ازت آنها هم در این راه به مقام جانبازی نائل آمده اند.

امام جمعه موقت دلگان افزود: امام خمینی (ره) حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با همراهی مردم ایران سرنگون کرد و حکومت اسلامی جایگزین حکومت طاغوت شد.

حجت الاسلام شیبک عنوان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ، حکومت های کشورمان زیر سلطه مستکبران عالم بودند و حاکمان هیچ اختیاری از خود نداشتند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم کشورمان و حتی همین سیستان و بلوچستان زیر خط فقر زندگی میکردند و کمترین امکانات دولتی در این مناطق وجود نداشت.

امام جمعه موقت دلگان گفت: الحمدالله پس از انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیار گسترده ای داشتیم و در برخی از علوم و فنون پا به پای کشورهای پیشرفته حرکت کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک افزود: پیشرفت های ما در شرایطی بوده که مااز سویی از جانب کشورهای غربی در تحریم بوده ایم و از سویی دیگر جنگ هشت ساله و مشکلات دیگر هم جلوی راه ما بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در دوران پهلوی نظامیان آمریکایی از کشور ما حق توحش دریافت میکردند، گفت: اگر آمریکایی ها جرمی مرتکب میشدند، به دلیل وضع قانون کاپیتولاسیون در کشور ما محاکمه نمی شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب دانشگاه ها، قانون اساسی ، حوزه های علمیه اسلامی شد، عنوان کرد: گرچه این تغییرات در حدت انتظار نبوده است اما به نسبت دوران طاغوت، اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی درصدد ضربه زدن به پیکره آن بوده اند، اما به لطف خداوند و همراهی مردم نقشه های آنان خنثی شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 929

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/929/حکومت-پهلوی-زیر-سلطه-مستکبران-دوران-انقلاب-اسلامی-پیشرفت-های-بیشماری-داشته-ایم

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir