۰
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
امام جمعه موقت دلگان در مراسم جشن انقلاب مدرسه بنت الهدی بیان کرد:

حکومت پهلوی زیر سلطه مستکبران بود/در دوران انقلاب اسلامی پیشرفت های بیشماری داشته ایم

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک گفت:در دوران انقلاب اسلامی کشورمان در همه زمینه ها پیشرفت های بیشماری داشته است.
حکومت پهلوی زیر سلطه مستکبران بود/در دوران انقلاب اسلامی پیشرفت های بیشماری داشته ایم
به گزارش صدای بلوچ، مراسم جشن انقلاب در مدرسه بنت الهدی محله حسین آباد شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک امام جمعه موقت دلگان در این مراسم با گرامی داشت دهه فجر، بیان کرد: برگزاری مراسمات بزرگداشت انقلاب اسلامی برای دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار دانش آموز به مقام شهادت و برخی ازت آنها هم در این راه به مقام جانبازی نائل آمده اند.

امام جمعه موقت دلگان افزود: امام خمینی (ره) حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با همراهی مردم ایران سرنگون کرد و حکومت اسلامی جایگزین حکومت طاغوت شد.

حجت الاسلام شیبک عنوان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ، حکومت های کشورمان زیر سلطه مستکبران عالم بودند و حاکمان هیچ اختیاری از خود نداشتند.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم کشورمان و حتی همین سیستان و بلوچستان زیر خط فقر زندگی میکردند و کمترین امکانات دولتی در این مناطق وجود نداشت.

امام جمعه موقت دلگان گفت: الحمدالله پس از انقلاب اسلامی پیشرفت های بسیار گسترده ای داشتیم و در برخی از علوم و فنون پا به پای کشورهای پیشرفته حرکت کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک افزود: پیشرفت های ما در شرایطی بوده که مااز سویی از جانب کشورهای غربی در تحریم بوده ایم و از سویی دیگر جنگ هشت ساله و مشکلات دیگر هم جلوی راه ما بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در دوران پهلوی نظامیان آمریکایی از کشور ما حق توحش دریافت میکردند، گفت: اگر آمریکایی ها جرمی مرتکب میشدند، به دلیل وضع قانون کاپیتولاسیون در کشور ما محاکمه نمی شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب دانشگاه ها، قانون اساسی ، حوزه های علمیه اسلامی شد، عنوان کرد: گرچه این تغییرات در حدت انتظار نبوده است اما به نسبت دوران طاغوت، اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی درصدد ضربه زدن به پیکره آن بوده اند، اما به لطف خداوند و همراهی مردم نقشه های آنان خنثی شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 929
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما