۷
شنبه ۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۰
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است/ قتل شهروند سیاه پوست نماد نژاد پرستی سیستماتیک در آمریکا

شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی مغتنم برای بازگویی جنایت‌های آمریکای تروریست پرور علیه ملت ایران است، گفتند: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا است/ قتل شهروند سیاه پوست نماد نژاد پرستی سیستماتیک در آمریکا
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد آماج حملات دشمنان انقلاب قرار گرفته که حمله به هواپيمای مسافربری ايران در آبهای خليج فارس، یک نمونه از جنايت سبعانه است كه هرگز از صفحات تاريخ محو نخواهد شد جنایتی که سبب شد از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ ثبت شود.

در همین راستا شماری از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی مغتنم برای بازگویی جنایت‌های آمریکای تروریست پرور علیه ملت ایران است، گفتند: امروز برای همه جهانیان مشخص است سردرمداران آمریکایی گروهی خودخواه، خون ریز و صفاک هستند که بویی از انسانیت نبرده اند.
 
سواستفاده شیطان بزرگ از حقوق بشر برای غارت جهان اسلام
 
مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی مغتنم برای بازگویی جنایت‌های آمریکای تروریست پرور است، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان اسلام در راس آنان آمریکا این شیطان بزرگ توطئه ها و ترفندهای شوم زیادی مانند ترور، تحریم، اختلاف پراکنی بین مذاهب مختلف و... برای ضربه زدن به این نظام و ملت انجام داده که همواره با توجه به بصیرت و ولایت مداری مردم با شکست های پی در پی مواجه شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، افزود: اگر نگاهی به رفتار و کردار این شیطان بزرگ در ادوار مختلف بیندازیم همه گواه این است که آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است به گونه ای که کشته شدن شهروند سیاه پوست آمریکایی (جورج فلوید) توسط پلیس، این تبعیض را بر همه‌ مردم دنیا ثابت کرد.

به گفته امام جمعه اهل سنت سرباز، آمریکایی‌ها همیشه ادعای دموکراسی و انسانیت دارند اما آشکارا دست به کشتار بیگناه مردم می زنند که این اقدام، تناقض آشکار میان حرف و عمل‌ این جنایتکاران است و نشان می دهد که حقوق بشر آمریکایی چیزی جز قتل، کشتار، ترور و از بین بردن انسانیت و آرمان های انسانی نیست.

رسولی زاده ادامه داد: مسئولان باید با تکبه بر توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت نیروی جوان مشکلات را حل کنند و دل به بیگانگان نبندند چرا که آمریکا و ایادی استکبار غیرقابل اعتماد بوده و تنها به فکر منافع خود می باشند.
 
اساس دولت آمریکا از ظلم و فتنه تشکیل شده است
 
مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی کمدی ترین کلمه تاریخ است چرا که تمام اقدامات ۲۰۰ ساله دولت این کشور پر از ظلم و جنایت است.

وی گفت: امروز پرچم حقوق بشر در دست ناقض‌ترین آن یعنی آمریکا قرار دارد که ظلم و فتنه در اصل و اساس دولت جنایتکار و خبیث آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: حمله به افغانستان، عراق، ویتنام، مردم بی گناه پاکستان، بمباران اتمی شهرهای ژاپن، کمک به صدام در حمله به ایران، حمله به هواپیمای مسافربری کشور که موجب شهادت عده ای بیگناه شد و... از جمله جنایت های آمریکا علیه تمام بشریت است.

مقدسیان ادامه داد: امروز هم شیطان بزرگ با کمک به رژیم صهیونیستی در حمله به فلسطینیان و کشتار آنان و همچنین کمک به آل سعود که مردم یمن را در مراسم عروسی، مذهبی، بیمارستان‌ها و … قتل عام می‌کنند و سپس معتقد به رعایت حقوق بشر هستند.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان افزود: دولت جنایتکار و سفاک آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم های همه جانبه علیه مردم کشورمان بیشترین ظلم را علیه بشریت انجام داده است.

مقدسیان خاطرنشان کرد: قطعا این توهین به جایگاه انسانیت و بشریت است که آمریکا این اولین حامی تروریست ها و تکفیری ها را مدافع حقوق بشر بدانیم.
 
آمریکا گرگی در پوستین میش است
 
مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: آمریکا که همواره دم از رعایت حقوق بشر می زند در اتفاقات اخیری که رخ داد برای همه جهانیان ثابت کرد که بزرگ ترین ناقض حقوق بشر سردمداران آمریکایی هستند.

 وی با بیان اینکه نژاد پرستی در آمریکا به اوج رسیده است، افزود: در اتفاقات اخیر مشاهده شد آمریکا  به جای اینکه محافظ جان و مال مردم باشد با بی رحمی و بی شرمی یک فرد سپاه پوست را به قتل رساند.

امام جمعه موقت اهل سنت شهرجالق ادامه داد: آمریکا گرگی در پوستین میش است که تمامی اتفاقات و حوادت ناگواریی که در جهان رخ می برد زیر سر آمریکا است.

رئیسی با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی یعنی قتل و کشتار، صفاکی، بی رحمی و جنایت، خاطر نشان کرد: هدف آمریکا از حقوق بشر سوق دادن مردم به سمت بی بند و باری وعاری ساختن از معنویات و اخلاقیات است.

وی گفت: در زندان های گوانتانامو و دیگر زندان های آمریکا با شکنجه دادن زندانیان به آنها ظلم می شود که از کمترین امکانات و حقوق انسانی محروم هستند.
 امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق اذعان کرد: افرادی که زرق و برق  آمریکا را می بینند فریب خورده اند اما در واقع آمریکایی ها می خواهند از لعاب ظاهری نیرنگ خود را کتمان کنند.

رئیسی گفت: امروز برای همه جهانیان مشخص است سردرمداران آمریکایی گروهی خودخواه، خون ریز و صفاک هستند که بویی از انسانیت نبرده اند.
 
حقوق بشر آمریکایی به معنی قتل و غارت است
 
مولوی دوست محمد درواخ، امام جمعه اهل سنت شهر کهک زهک در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: آمریکا نه تنها دشمن ایران بلکه دشمن جهان اسلام است.

وی افزود: سال هاست آمریکا به بهانه حقوق بشر در سیاست سایر کشورهای منطقه دخالت می کند، که نتیجه این دخالت کشته شدن کودکان و زنان بیگناه شده است.

درواخ ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ایران، دست آمریکایی ها برای همه کشورها رو شده است و اکنون بسیاری از کشورها به بیداری اسلامی روی آورده اند.

امام جمعه اهل سنت شهر کهک خاطرنشان کرد: مردم خود آمریکا که سیاست های این کشور و دست رهبران آنها برای مردم رو شده است اکنون با بهانه مرگ یک شهروند آمریکایی به خیابان ها آمده اند تا اعتراض خود را از سیاست آنها اعلام کنند.

وی بیان کرد: حقوق بشر آمریکایی در جهان یعنی قتل، غارت و دخالت در سیاست های سایر کشورها که به طور کل بر خلاف کل قوانین حقوق بشر است.

درواخ گفت: قوانین اسلام بهترین حقوق بشر در جهان است که به صلح و برادری دعوت می کند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 1293
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما