۰
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۷
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:

پیشگام بودن مردم تبریز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی

رضا خادمی گفت:مردم تبریز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی پیشگام بوده‌اند.
پیشگام بودن مردم تبریز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی
رضا خادمی در گفتگو با صدای بلوچ با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز، بیان کرد: مردم قهرمان تبریز در چهلمین روز شهدای قیام مردم قم در سال ۱۳۵۶، دست به قیام سراسری علیه رژیم منحوس پهلوی زدند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: مردم تبریز از طیف های مختلف در این روز به خیایان آمده و یا شکستن خطوط قرمز علیه رژیم پهلوی شعار دادند؛ به گونه ای که شعارهایی نظیر مرگ بر شاه و امثالهم به صورت علنی فریاد زده شد.
 
وی عنوان کرد: پس از قیام مردم قهرمان تبریز در ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۶، در چهلم شهدای این شهر، به ترتیب یزدی‌ها، شیرازی‌ها، جهرمی‌ها، کازرونی‌ها و نهایتا همه ایران علیه رژیم پهلوی به پا خاستند.
 
خادمی تصریح کرد: قیام مردم قهرمان تبریز باعث شیوع سنت «چهلم‌ها» در کشورمان شد و قیام مردمی را از شهری به شهر منتقل کرد که در آخر موجب سرنگونی رژیم منحوس شاه خائن شد‌.
 
 
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در این روز، ده ها نفر از مردم مبارز خطه قهرمان پرور تبریز با گلوله های خصمانه رژیم فاسد و جنایتکار شاه خائن به شهادت رسیدند به گونه‌ای که امام خمینی(ره) در پیام تسلیت خود به همین مناسبت واکنش سختی دادند.
 
وی اظهار کرد: به جرئت می توان گفت که مردم قهرمان این خطه از وطن عزیزمان ایران در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و چه پس از آن، همیشه پیشگام بوده‌اند.
 
انتهای پیام/م.ب
کد مطلب: 1753
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما