۰
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
کارشناس مسائل مذهبی:

امام حسن(ع) به بخشندگی و کرامت معروف بوده است

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت:امام سوم شیعیان به دلیل بخشش اموالش به فقرا، به بخشندگی و کرامت مشهور بوده است.
امام حسن(ع) به بخشندگی و کرامت معروف بوده است
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بلوچ بیان کرد: مناقب و خصوصیات برجسته امام‌ حسن مجتبی(ع) در کتب شیعه و حتی کتب اهل سنت نقل شده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: امام حسن مجتبی(ع) در سال سوم هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و هفت سال از عمر مبارک خویش را با پیامبر بوده است.
 
وی گفت: امام سوم شیعیان به بخشندگی و کرامت مشهور بوده، به نحوی که بر اساس روایات مستند تاریخی شیعه و اهل سنت، آن حضرت دو بار از دارایی‌های خود را به فقرا بخشیده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در بیست و یکم ماه رمضان سال چهلم هجری قمری، و پس از شهادت پدربزرگوارشان امام علی(ع)، به امامت رسید.
 
وی عنوان کرد: دشمنان اسلام با کینه‌توزی تمام از همان ابتدای خلافت آن حضرت، درصدد راه‌اندازی جنگ و درگیری با امام سوم شیعیان بوده‌اند.
 
حجت‌الاسلام بامری اظهار کرد: درباره فضیلت و شخصیت امام سوم شیعیان همین مقدار بس که آن‌حضرت از اهل بیت(ع)، که خداوند متعال، پلیدی را از آنان دور کرده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کتب شیعه و اهل سنت آمده که امام دوم شیعیان با خوراندن زهر به شهادت رسید و مدفن امام حسن مجتبی(ع) شهر مدینه و قبرستان بقیع است.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1843
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما