۰
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۲
کارشناس مسائل سیاسی:

شهر موشک‌ها، لقبی که متجاوزان به دزفول دادند/ مقاومت و پایداری رمز پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقاومت و پایداری رمز پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس علیه بعثی‌ها بوده است.
شهر موشک‌ها، لقبی که متجاوزان به دزفول دادند/ مقاومت و پایداری رمز پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس
رضا خادمی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به اینکه ۴ خرداد در تقویم کشورمان به عنوان روز دزفول، مقاومت و پایداری نامگذاری شده است، بیان کرد: دشمن بعثی در طول جنگ تحمیلی صدها موشک و هزاران به سمت این شهر پرتاب کرد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: صدام و حزب بعث عراق درصدد این بود که با موشک‌باران این شهر، به مقاومت مردم دزفول ضربه بزند و آنها میدان را خالی کنند.
 
وی ادامه داد: اما دشمن بعثی که به خیال اینکه با تصرف این شهر مقاوم، بقیه استان خوزستان را هم تصرف می‌کند، راه به جایی نبرد.
 
خادمی گفت: نکته جالب در مقاومت مردم شهر دزفول قهرمان، برگزاری هر هفته نماز جمعه باشکوه توسط مردمان این شهر وسط موشک‌باران صدامیان بود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: تعداد موشک‌های پرتابی به سمت دزفول به اندازه‌ای زیاد بوده که خود متجاوزان رژیم بعثی لقب بلد الصواریخ یا شهر موشک‎ها را به این شهر داده بودند.
 
وی عنوان کرد: در همان سال‌ها که رژیم بعثی عراق با موشک‌ها و سلاح‌های مرگبار خود این شهر را آماج حملات گسترده خود قرار داده بود، مردم دزفول دست از حمایت از انقلاب نکشیدند.
 
خادمی بیان کرد: این مقاومت‌ها در برابر رژیم بعثی عراق و تقدیم صدها شهید و جانباز در راه دفاع از کشور و انقلاب، دزفول را به عنوان نماد مقاومت و پایداری معروف ساخت.
 
وی اظهار کرد: اکنون که سال‌ها از پایان دفاع مقدس هشت ساله می‌گذرد نوبت آن است که مسئولان درصدد خدمت‌رسانی به مردم این شعر مقاوم و سرافراز باشند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مقاومت و پایداری رمز پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس علیه بعثی‌ها و در طول این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب بوده است.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1963
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما