۰
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۷
کارشناس مسائل مذهبی:

قیام ۱۵ خرداد سرآغاز تحولات بزرگی در تاریخ معاصر کشورمان بوده است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: قیام ۱۵ خرداد سرآغاز و منشأ تحولات عظیم و بزرگ در تاریخ معاصر کشورمان بوده است.
قیام ۱۵ خرداد سرآغاز تحولات بزرگی در تاریخ معاصر کشورمان بوده است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲، بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد مردم کشورمان یکی از مهم‌ترین حرکت های اعتراض آمیز ملت مسلمان ایران در قرن‌های اخیر بوده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: این قیام با رهبری منسجم امام خمینی(ره) سرآغاز و منشأ تحولات عظیم و بزرگ در تاریخ معاصر کشورمان بوده است.
 
وی تصریح کرد: از این‌رو می‌توان به جرئت گفت که قیام ۱۵ خرداد همواره توجه بسیاری از محققان و پژوهشگران را به خود جلب کرده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری عنوان کرد: قیام تاریخی ۱۵ خرداد نقطه آغاز و عطفی در تاریخ مبارزات ملت مسلمان ایران بوده است و امام خمینی (ره) آفریننده و شکل دهنده این قیام الهی بوده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: با فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد، خاطره غم‌انگیز و حماسه آفرین این روز تجدید می شود.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری گفت: روزی که بنابر آنچه مشهود است و در تاریخ ذکر شده، قریب به صدها نفر از ملت مظلوم و ستم کشیده کشورمان به خاک و خون کشیده شدند.
 
وی گفت: ۱۵ خرداد روز است که طلیعه نهضت اسلامی این ملت شجاع و غیور شد و نهضت عظیمی که به دنبال قیام روحانیت متعهد و انقلابی در مقابل محمدرضا پهلوی که مخالفتش با اسلام آشکارتر شده، این قیام در روز ۱۵ خرداد شکل گرفت.
 
حجت‌الاسلام بامری اظهار کرد: امام خمینی (ره) در تبیین این واقعه فرموده اند: "ملت ما این روز را عزیز می شمارد و من روز ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.
 
این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: بعد از سخنرانی آتشین امام خمینی (ره) بر علیه شاه و مستکبران در دهم محرم سال ۱۳۴۲ یعنی ۱۳ خرداد، قیام ملت مسلمان ایران در ۱۵ خرداد همان سال شکل گرفت.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1980
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما