۰
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۷
یک کارشناس بهداشت:

آموزش و عمل به دستورات بهداشتی یکی از راه های جلوگیری بیماری کرونا است/ بهترین درمان این ویروس پیشگیری است

رحمان بامری گفت:آموزش و عمل به دستورات بهداشتی و درمانی یکی از راه های پیشگیری بیماری کرونا است.
آموزش و عمل به دستورات بهداشتی یکی از راه های جلوگیری بیماری کرونا است/ بهترین درمان این ویروس پیشگیری است
رحمان بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با بیان اینکه پزشکان، پرستاران، بهورزان و اعضای کادر درمانی از مشاغل پرخطر در برابر کرونا هستند، بیان کرد: البته آرایشگرها، بانکداران، کارگران ساختمانی و نگهبان‌های اماکن شلوغ، فروشندگان و‌رانندگان تاکسی و اتوبوس از جمله افرادی هستند که در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

این کارشناس بهداشت محیط با تاکید بر اینکه بهترین درمان بیماری کرونا پیشگیری است، عنوان کرد: آموزش و عمل به دستورات بهداشتی و درمانی یکی از راه های پیشگیری بیماری کرونا و سایر بیماری های عفونی است.

وی با اشاره به اینکه شدت بیماری زایی و کشندگی ویروس کرونا، از آنفلوانزا پایین تر است، اما قدرت سرایت کرونا به فرد دیگر بیشتر است، گفت: مردم می توانند با رعایت موارد ایمنی و بهداشت فردی، با هوشیاری و آگاهی کامل از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

این کارشناس بهداشت ادامه داد: تماس مستقیم با دست، روبوسی ، عطسه مستقیم به صورت افراد، تماس اشیا آلوده به این ویروس و همچنین تماس مستقیم با مبتلایان به کرونا موجب ابتلا به این ویروس عفونی خواهد شد.

بامری اضافه کرد:آب، مواد غذایی و ناقل‌های بی‌جان(اشیایی چون لباس یا وسایل منزل) ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشحات تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده به ویروس کرونا باشند.

وی با بیان اینکه دوری از استرس مهم ترین نکته ای است که تمام مردم در این ایام به آن توجه کنند، خاطرنشان کرد: خودقرنطینگی، شستن دست ها با آب و صابون ، نرفتن به اماکن شلوغ ، دوری از اجتماع ها و عدم مراجعه بی مورد به اماکن درمانی از جمله مواردی است که توجه و عمل به آن موجب مبتلا نشدن افراد به این ویروس نخواهد شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1012
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما