۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵

ممنوعیت «شرط ثبت‌نام در پیش‌دبستانی» برای تحصیل در همان مدرسه غیردولتی

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: اینکه مدرسه غیردولتی خانواده‌ها را مجبور کند تا در آن مدرسه، فرزندشان را برای دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند، خلاف است و چنین شرطی هم برای ثبت‌نام در پایه اول دبستان نباید گذاشته شود.
ممنوعیت «شرط ثبت‌نام در پیش‌دبستانی» برای تحصیل در همان مدرسه غیردولتی
به گزارش صدای بلوچ، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره گلایه برخی خانواده‌ها درباره شرط برخی مدارس غیردولتی برای ثبت‌نام در پایه اول دبستان مبنی بر گذراندن پیش‌دبستانی در همان مدرسه، اظهار کرد: این اقدام، خلاف قانون است.

وی ادامه داد: اینکه مدرسه غیردولتی خانواده‌ها را مجبور کند تا در آن مدرسه، فرزندشان را برای دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند، خلاف است و چنین شرطی هم برای ثبت‌نام در پایه اول دبستان نباید گذاشته شود و قاعده درستی نیست.

زینی‌وند تصریح کرد: در مدارس غیردولتی اعلام کردیم که نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در محل ثبت‌نام و در معرض دید اولیای دانش‌آموزان الزامی است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام صرفاً باید شهریه مصوب را دریافت کنند، گفت: مدیران مدارس غیردولتی موظف هستند هنگام ثبت‌نام با ورود به سامانه مشارکت‌های مردمی به آدرس mosharekatha.ir  نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش‌آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1159
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما