۰
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۵

در دوران پهلوی همه منازل این منطقه فاقد برق بود/ روشن شدن چراغ خانه مردم دلگان پس از انقلاب اسلامی

در حالی که در دوران حکومت پهلوی صد در صد منازل مردم دلگان فاقد برق بود که پس از پیروزی انقلاب تقریبا به همه روستاها برق رسانی شده است.
در دوران پهلوی همه منازل این منطقه فاقد برق بود/ روشن شدن چراغ خانه مردم دلگان پس از انقلاب اسلامی
به گزارش صدای بلوچ،انقلاب اسلامی در حالی در زمستان 57 به پیروزی رسید که نه تنها روستاها بلکه بسیاری از شهرها نیز از کمترین امکانات رفاهی از جمله برق برخوردار نبودند.
یکی از مناطقی که هیچ کدام از روستاها و حتی مرکز آن برق نداشت، شهرستان دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان است،منازل گلمورتی مرکز این شهرستان که در دوران پهلوی روستایی دورافتاده و زیر نظر بخش بزمان شهرستان ایرانشهر اداره می شد، پس از پیروزی انقلاب برق رسانی شد.

علی بامری از معتمدان این منطقه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دوران رژیم گذشته همه منازل شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان فاقد برق بود، به طوریکه برق یک آرزو برای مردم این دیار شده بود.
وی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک خانه در شهرستان دلگان برق نداشت، برخی از مردم این منطقه حتی از داشتن چراغ های نفتی هم محروم بود.
بامری تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ، اولین نهادهایی که به این منطقه آمده و کار برق رسانی را انجام دادند، جهاد سازندگی و سپاه پاسداران بودند.
این معتمد خاطرنشان کرد: الحمدالله اکنون که چهل سال از پیروزی انقلاب می گذرد ، به برکت نظام اسلامی تقریبا صد در صد منازل شهرستان دلگان برق دار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک امام جمعه موقت دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ اظهار کرد: در دوران پهلوی برقرسانی به روستاهای این شهرستان در حد صفر بوده و همه روستاها و حتی گلمورتی به عنوان مرکز شهرستان دلگان از امکانات رفاهی نظیر برق، آب آشامیدنی، تلفن و... بی بهره بودند.
وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات برای تامین برق روستاهای شهرستان دلگان آغاز شده و بتدریج روستاییان محروم نیز همچون ساکنان شهرها از نعمت روشنایی و دیگر مواهب انرژی برق بهره مند شدند.
امام جمعه موقت دلگان تصریح کرد: اکنون در 40 سالگی انقلاب دیگر کمتر روستایی در این شهرستان است که از نعمت برق بی بهره باشد، برقرسانی در برخی از روستاها حتی به مناطق کمتر از 10 نفر جمعیت هم رسیده است.
خدابخش پکیرشاهی بخشدار بخش جلگه چاه هاشم دلگان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تكيه بر پيشرفتهاي فراوان صنعت برق در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، ضمن تامين سطح خوبی از برق مناطق شهري؛ توجه جدي به برقرساني روستايي و مناطق محروم كشور معطوف داشته به طوريكه امروز شاهد برقدار شدن بسیاری از روستاهای فاقد برق هستیم.
این مسئول ادامه داد: برنامه ریزی برای توسعه زیرساختهای روستایی ، رفع نقایص و تکمیل زیرساختهای موجود و ایجاد امکانات جدید در شهرستان دلگان بالاخص بخش جلگه چاه هاشم صورت پذیرفته که قطعا خدمت رسانی به مردم ارتقا خواهد یافت.
علی ای حال توسعه برق رسانی به خصوص در شهرستان دلگان را می توان یکی از افتخار آمیز ترین فعالیت های انجام پذیرفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی قلمداد کرد.
گفتنی است برق رسانی به دورترین نقاط سیستان و بلوچستان از جمله بیش از 5 هزار روستا از دستاوردهایی است که در سالهای پس از انقلاب اسلامی مان به دست آمده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 120
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما