فرماندار شهرستان دلگان:

اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز بروز آسیب های جبران ناپذیر می شود

صدای بلوچ , 8 تير 1399 ساعت 4:46

مجتبی شجاعی گفت:اعتیاد به مواد مخدر زمینه ساز بروز آسیب های جبران ناپذیری در سطح جامعه ما می شود.


مجتبی شجاعی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد: پدیده شوم قاچاق مواد مخدر بیش از آن که فعالیتی سوداگرانه، تجاری و اقتصادی در عرصه مافیای اقتصاد بین المللی باشد، ابزاری کارآمد، موثر و راهبردی در رویارویی های سیاسی و فرهنگی با کشورهای مختلف از جمله کشور خودمان است.

فرماندار دلگان گفت: از سویی مبارزه با اعتیاد نیز قطعاً بیش از آن که تکلیف و ماموریتی انتظامی و امنیتی باشد اقدامی هماهنگ و استراتژیک و هوشمندانه است بنابراین معضل اعتیاد در جامعه ما به غیر از زمینه های اجتماعی، اقتصادی و روانی جنبه های سیاسی نیز دارد.

وی تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، همسایگی با افغانستان و توطئه های مشهود دشمنان در گسترش مواد مخدر به عنوان ابزاری علیه منافع کشورمان، این موضوع را در کشور ما و به ویژه استان های مرزی مانند سیستان و بلوچستان پیچیده تر کرده است.

این مسئول افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه به طور کامل ریشه کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاش مخلصانه حداقل می توان آن را کنترل کرد.

شجاعی عنوان کرد: علاوه بر این از سویی باید گفت اعتیاد، فقر، بیکاری، طلاق، خودکشی و ... در مجموع در فهرست مشکلات اجتماعی قرار می گیرد و به این اعتبار می توان گفت ارتباط مشخصی بین مجموعه مشکلات اجتماعی نیز وجود دارد.

فرماندار دلگان ادامه داد: بی شک اعتیاد به مواد مخدر، علاوه بر تباه کردن زندگی فردی، آسیب‌های جبران ناپذیر اجتماعی مانند ضعف پایبندی به اصول اخلاقی و دینی، ارتکاب انواع انحرافات و جرایم مثل سرقت، فحشا، خشونت های اجتماعی و خانوادگی، تجاوز و قتل، آدم ربایی، افزایش شغل‌های کاذب و نامناسب، بیکاری و بی خانمانی و فقر را بر خانواده و جامعه و کشور تحمیل و سلامت و امنیت اجتماعی را به شدت مخدوش می کند.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک مبارزه با اعتیاد از مسائل بسیار بنیادی کشور است که به عنوان یک مسئله اجتماعی باید به آن نگریست و بر این اساس اقدام کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1299

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1299/اعتیاد-مواد-مخدر-زمینه-ساز-بروز-آسیب-های-جبران-ناپذیر-می-شود

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir