کارشناس بهداشت:

رعایت فاصله فیزیکی موجب قطع بیماری هزار سر کرونا خواهد شد

صدای بلوچ , 8 تير 1399 ساعت 5:58

محمد خسروی گفت: رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی موجب قطع بیماری هزار سر و خطرناک کرونا خواهد شد.


محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به اینکه ویروس کرونا که به nCOV-2019 هم معروف است علایم آن از سال گذشته در کشور چین کشف شد، بیان کرد: COVID-19 به خانواده‌ای از ویروس‌ها گفته می‌شود که شامل چند عضو می‌باشند.

این کارشناس بهداشت افزود:سرفه خشک، تب شدید و تنگی نفس از علایم شایع بیماری کرونا ویروس است، این بیماری خطرناک به‌ندرت خود را به‌صورت علائم آبریزش بینی، عطسه و یا گلودرد نشان می‌دهد.

خسروی اضافه کرد: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و اجتناب از تماس با چشم، دهان، بینی با دست‌های آلوده و همچنین استفاده از ماسک و دستکش از راه های اصلی پیشگیری از ابتلا شدن به کرونا ویروس است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهترین درمان کرونا است، گفت: در مورد پیشگیری منظور یک حس مسئولت پذیری هم هست که می‌خواهیم پیشگیری کنیم که نه تنها خودمان بیمار نشویم بلکه دیگران را هم بیمار نکنیم.

این کارشناس بهداشت افزود: در حال حاضر هیچ درمان قطعی و یا دارو و واکسنی برای بیماری COVID-19 در هیچ کدام یک از کشورهای دنیا پیدا نشده و مراقبت بهترین دارو و درمان است.

وی با اشاره به اینکه کرونا ویروس شبیه به اژدهایی است که با قطع هر سرش، سرهای دیگر پیدا می شوند، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی موجب قطع شدن این بیماری هزار سر خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1301

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1301/رعایت-فاصله-فیزیکی-موجب-قطع-بیماری-هزار-سر-کرونا-خواهد

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir