۰
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۵۸
کارشناس بهداشت:

رعایت فاصله فیزیکی موجب قطع بیماری هزار سر کرونا خواهد شد

محمد خسروی گفت: رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی موجب قطع بیماری هزار سر و خطرناک کرونا خواهد شد.
رعایت فاصله فیزیکی موجب قطع بیماری هزار سر کرونا خواهد شد
محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به اینکه ویروس کرونا که به nCOV-2019 هم معروف است علایم آن از سال گذشته در کشور چین کشف شد، بیان کرد: COVID-19 به خانواده‌ای از ویروس‌ها گفته می‌شود که شامل چند عضو می‌باشند.

این کارشناس بهداشت افزود:سرفه خشک، تب شدید و تنگی نفس از علایم شایع بیماری کرونا ویروس است، این بیماری خطرناک به‌ندرت خود را به‌صورت علائم آبریزش بینی، عطسه و یا گلودرد نشان می‌دهد.

خسروی اضافه کرد: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و اجتناب از تماس با چشم، دهان، بینی با دست‌های آلوده و همچنین استفاده از ماسک و دستکش از راه های اصلی پیشگیری از ابتلا شدن به کرونا ویروس است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهترین درمان کرونا است، گفت: در مورد پیشگیری منظور یک حس مسئولت پذیری هم هست که می‌خواهیم پیشگیری کنیم که نه تنها خودمان بیمار نشویم بلکه دیگران را هم بیمار نکنیم.

این کارشناس بهداشت افزود: در حال حاضر هیچ درمان قطعی و یا دارو و واکسنی برای بیماری COVID-19 در هیچ کدام یک از کشورهای دنیا پیدا نشده و مراقبت بهترین دارو و درمان است.

وی با اشاره به اینکه کرونا ویروس شبیه به اژدهایی است که با قطع هر سرش، سرهای دیگر پیدا می شوند، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی موجب قطع شدن این بیماری هزار سر خواهد شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1301
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما