۱
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵

شناسایی پارکینسون و آلزایمر با مچ بند هوشمند

مچ بندهای هوشمند امروزی با استفاده از شتاب سنج های خود حرکات دست را درک می کنند. اما یک فناوری پیشرفته این کار را با استفاده از حسگرهای حرارتی ممکن کرده است.
شناسایی پارکینسون و آلزایمر با مچ بند هوشمند
به گزارش صدای بلوچ به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، محققان دانشگاه های کرنل و ویسکانسین مدیسون با همکاری یکدیگر مچ بندهای هوشمندی را تولید کرده اند که فینگر تراک نامیده شده و از چهار حسگر ریز حرارتی برای کنترل و بررسی حرکات دست استفاده می کند.
چند دوربین کوچک نصب شده بر روی این مچ بند نیز تصاویر مختلفی از دست تهیه می کنند و در نهایت ارائه این اطلاعات به یک برنامه هوش مصنوعی منجر به درک حرکات دست و نیز تهیه یک مدل سه بعدی از دست می شود.

 
این فناوری به تولید مچ بندها و ساعت های هوشمندی می انجامد که با بالا آوردنشان در برابر صورت به طور خودکار روشن می شوند و خدمات متنوعی به کاربران ارائه می دهند.
این اولین بار است که یک مچ بند به فناوری تصویربرداری حرارتی مجهز شده است. تا پیش از این برای شناسایی حرکات دست از شتاب سنج و دوربین های سنتی در کنار یکدیگر استفاده می شد که دقت زیادی نداشتند. افزایش دقت ردگیری و حتی درک حرکات انگشتان دست باعث می شود بتوان کارکردهای متنوعی را در آینده برای ساعت ها و مچ بندهای هوشمند تعریف کرد.
از جمله این کارکردها می توان به شناسایی سریع و ترجمه علائم زبان نشانه ها اشاره کرد که برای ناشنوایان به کار می رود. همچنین کشف سریع بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون نیز از طریق این فناوری ممکن است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 1448
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما