۰
سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۷
کارشناس مذهبی شهرستان دلگان:

علم امام محمد باقر (ع) در خدمت نشر اسلام بود

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: علم حضرت امام محمد باقر (ع) در خدمت نشر و گسترش دین مبین اسلام بود.
علم امام محمد باقر (ع) در خدمت نشر اسلام بود
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) ، بیان کرد: دانش پنجم در میان شیعیان زبانزد است و ما معتقدیم که ایشان فرصتی برای نشر علوم اهل بیت عصمت و طهارت پیدا کردند و امروز مطالب زیادی از آن حضرت به یادگار مانده است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: در میان 12 امام معصوم (ع)، بیشترین احادیث و روایات منتسب به امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است.

وی ادامه داد: همه مردم از جمله فرقه‌ها و جریان‌های مختلف در دوران امام محمدباقر(ع)، به در خانه اهل بیت (ع) می‌رفتند و از علم سرشار آن حضرت استفاده می‌کردند، امام محمد باقر (ع) از فرصتی که امام زین العابدین(ع) ایجاد کرده بودند، استفاده کردند و موضوعات مختلف از جمله احکام، معارف و کلام شیعه را جان تازه بخشیدند.

حجت الاسلام بامری افزود: امام باقر(ع) در تمام عمر به دنبال تبیین و تشریح مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفای ایشان بودند و وصیت آن حضرت نیز در همین راستا بوده است.

این کارشناس مذهبی‌حکام بنی امیه ظلم فراوانی را علیه اهل بیت مرتکب شدند، عنوان کرد:حضرت امام محمدباقر(ع) در کودکی ازجمله حاضران در کربلا بودند و جنایت‌های یزدیان را از نزدیک مشاهده کرده‌اند‌.

وی با تاکید بر اینکه علم امام محمد باقر (ع) در خدمت نشر و گسترش دین مبین اسلام بود، تصریح کرد: امام پنجم همانند اجداد پاک و‌طاهرینش عابدترین فرد روزگار خود محسوب می‌شد و در عبادت، الگوی راستین عابدان بود. 

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: حضرت امام محمد باقر (ع) سرانجام در سال ۱۱۴ هجری قمری و در سن ۵۷ سالگی با توطئه مرموز و مخفیانه هشام بن عبدالملک دهمین خلیفۀ اموی در شهر مدینه مسموم شد و به شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
کد مطلب: 1477
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما