کارشناس مذهبی مذهبی شهرستان دلگان:

عرفه فرصت ویژه طلب عفو و بخشش از خداوند متعال است

صدای بلوچ , 9 مرداد 1399 ساعت 5:53

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: روز عرفه فرصتی ویژه برای طلب عفو، بخشش و درخواست آمرزش از پروردگار است.


حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، بیان کرد:عرفات نام منطقه ای در نزدیکی شهر مکه است که یکی از اعمال حج در آنجا انجام می‌شود و حجاج در نهم ذی‌الحجه به سرزمین عرفات یا عرفه می‌رسند و نخستین بخش عمل حج که وقوف در عرفات است را به جای می‌آورند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: روز عرفه فرصتی ویژه برای طلب عفو، بخشش و درخواست آمرزش از پروردگار است كه بايد گرامی داشته شود و یکی از پرفضیلترین روزها برای طلب آمرزش نزد پروردگار است.

وی اضافه کرد: در روایات اسلامی آمده است که اگر گناهان انسان در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر بخشیده نشود، قطعاً در روز عظیم عرفه مورد بخشش خداوند متعال قرار می‌گیرد، پس لازم است تا همه مسلمانان این فرصت بزرگ و ویژه را درک و از آن بهره ببرند.

حجت الاسلام بامری افزود: غسل، تسبیحات عشر، سوره توحید و آیه الکرسی، روزه، دعای عرفه امام حسین(ع)، دعای عرفه امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) از دعاها و اعمال بسیار ارزشمندی است که سفارش شده در این روز انجام شود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: عرفه روزی است که خداوند متعال، بندگانش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های بخشش و احسان را برای آنها بار می کند، و شیطان در این روز خوار، حقیرتر، رانده ‎تر و خشمناک‎ ترین زمان را خواهد داشت.

وی عنوان کرد: روایتی از امام سجاد (ع) در خصوص روز غرفه آمده که محدث قمی هم آن را در مفاتیح نقل کرده است؛ در آن روایت آمده است که روز عرفه بود و حضرت دیدند که سائلی دارد از مردم، یعنی غیر خدا، درخواست می‌کند. حضرت به او فرمود: وای بر تو! در چنین روزی از غیر خدا تقاضا و درخواست می‌کنی!؟ و حال آنکه امید می‌رود در چنین روزی فضل الهی شامل طفل‌هایی شود که در رحم مادر هستند. امید است که اینها خوشبخت و سعادتمند شوند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه روز عرفه، روز دعا و درخواست و تضرع و خواهش از درگاه خداوند سبحان است، گفت: یعنی در این روز و زمان خاص بخصوص سرعت اجابت دعا بیشتر است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) فرمودند: اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد، غفران برای او نیست، مگر آنکه عرفه را درک کند، از این روایت دو مطلب به دست می‏‌آید: یکی، عظمت ماه مبارک رمضان از نظر گسترش مغفرت الهی است که همه را در بر می‌گیرد، دوم، عظمت عرفه است.

انتهای پیام


کد مطلب: 1485

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1485/عرفه-فرصت-ویژه-طلب-عفو-بخشش-خداوند-متعال

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir