راز خیرانی که زمان و مکان برایشان معنا ندارند؛

جلوه ای از بارش مهربانی در عید بندگی/وقتی سفره خالی نیازمندان پر از مهر و عطوفت می‌شود

صدای بلوچ , 11 مرداد 1399 ساعت 23:11

مدیر قرارگاه محرومیت زدایی، سازندگی و جهادی صابرین تهران از توزیع ۵۰۰ بسته غذایی به مناسبت عید قربان و در راستای رزمایش کمک مومنانه خبر داد.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، محرومیت واژه آشنایی است، برای کودکانی که با آن زاده می‌شوند، قد می‌کشند و زندگی می‌کنند و بالاخره پیر می‌شوند، نیازمندانی که این روزها کرونا به تعداد آن ها افزوده و زندگی شان را دستخوش تغییر کرده است.

فارغ از همه آثار منفی که این ویروس کشنده به همراه داشته، اما به واسطه شیوع آن، این روزها مصداق "عدو شود سبب خیر" نمودی تازه پیدا کرده و خیر، همدلی و نوع دوستی مردم را سبب شده است.

اما در این میان هستند کسانی که زمان و مکان برایشان معنا ندارد و دستان مددرسان و یاریگرشان همیشه کانون و محفل سرد خانواده‌های نیازمند را گرما بخشیده است، همان هایی که جمله "خدمت به خلق از والاترین مظاهر عبادت است" را با گوش جان پذیرفته و آن را سرلوحه کارهای خیرخواهانه شان قرار داده اند.

آن هایی که هیچ گاه از حرکت در مسیر همدلی باز نایستادند و با عشق و ارادت، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و از سر بندگی و تعهد در این مسیر گام برداشته و در طول سال خوان همدلی شان را برای مستمندان گسترانیده اند.

همه این ها مقدمه ای بود تا از گروهی جهادی برایتان بگویم که در شب عید بندگی مستمندان را فراموش نکردند و کیلومترها راه را از پایتخت پیمودند تا دور از خانواده در کنار عزیزانی باشند که به حضورشان بیشتر نیاز دارند.

همان هایی که حمایت هایشان از نیازمندان به روزهای کرونایی معطوف نمی شود و سال هاست در خط رهبری جانانه یاری گر دست نیازمندان شده اند، آن ها از روز گذشته و به مناسبت عید فرخنده قربان با توزیع ۵۰۰ بسته غذایی یاری گر مستمندانی شدند که سفره قربانی شان خالی است.

توزیع 500 بسته غذایی در شب عید قربان

امیر اتابک افضلی، مدیر قرارگاه محرومیت زدایی، سازندگی و جهادی صابرین تهران که در واقع بانی اصلی این کارهای خیر است با اشاره به این جمله که "ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم" در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طی دو روز گذشته و همزمان با فرا رسیدن عید قربان توزیع ۵۰۰ بسته غذایی بین جامعه هدف در مراسمی محوری به میزبانی مسجد فاطمه زهرا (س) زاهدان آغاز شد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک مومنانه و با هماهنگی قرارگاه محرومیت زدایی ‌و جهادی صابرین انجام شد.

این مقام مسئول ارزش هر بسته غذایی را بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اعلام و اذعان کرد: این بسته ها شامل برنج پنج کیلوگرمی، تن ماهی روغن، عدس، لپه، ماکارونی، رشته و دیکر مواد غذایی بود که بین جامعه هدف این قرارگاه توزیع شد.

افضلی اضافه کرد: لیست جامعه هدف ما با همکاری بهزیستی و کمیته امداد سیستان و بلوچستان و همچنین حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تهیه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ کرامت انسانی در حمایت از نیازمندان، گفت: این چهارمین بسته های معیشتی است که از زمان شیوع کرونا توزیع می شود، طی این مدت هزار بسته بهداشتی نیز به جامعه هدف اهداف شده است.

لبیک به فرمایشات رهبری

مدیر قرارگاه محرومیت زدایی، سازندگی و جهادی صابرین تهران افزود: توزیع بسته های غذایی عیدانه برای عید غدیر نیز تکرار خواهد شد، حمایت های ما فقط به زمان کرونا محدود نمی شود، بلکه به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه سعی داریم در این مسیر گام های مثمری برداریم.

وی که خود به شخصه خود صفر تا صد این کار خیر را پیگیری می کند تا به بهترین وجه ممکن انجام شود، گفت: اقدام های ما در زاهدان از ۲ سال قبل آغاز شده و با مدرسه سازی، توزیع جهیزیه، برپایی جشن برای کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، برگزاری ازدواج آسان، ترمیم و بازسازی منازل، اهدای کارت های هدیه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی همراه بوده است.

افضلی گفت: متاسفانه شیوع کرونا مانع برگزاری برخی از برنامه های تجمعی شد، اما حمایت ها به صورت مستمر ادامه پیدا کرد و طی این مدت حدود ۷ هزار ماسک n۹۵ به ارزش هر ماسک ۲۰ هزار تومان، مواد شوینده و ضدعفونی کننده توزیع شده است.

افضلی در ادامه از سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران جهت حمایت های همیشگی اش در این مسیر، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به دلیل کمک های فکری و پیگیری های مستمر به منظور رفاه حال هموطنان و الطاف همیشگی سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1495

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1495/جلوه-بارش-مهربانی-عید-بندگی-وقتی-سفره-خالی-نیازمندان-پر-مهر-عطوفت-می-شود

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir