فرماندار دلگان:

تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو موجب خشکی جازموریان شده است

صدای بلوچ , 5 بهمن 1399 ساعت 6:32

مجتبی شجاعی گفت: تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو احداث سدهای بی رویه و فاقد انجام مطالعات جامع آبریز از جمله علل خشکی تالاب جازموریان بوده است.


مجتبی شجاعی در گفتگو با صدای بلوچ بیان کرد: اقدامی نمانده که برای از بین بردن تالاب جازموریان انجام نشده باشد و کار ناتمام و بر زمین مانده ای در این‌ حوزه نیز نمانده است.

وی افزود: ابتدا به ساکن با تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو در آغاز احداث سدهای بی رویه و فاقد انجام مطالعات جامع آبریز حوزه جازموریان از یک سو و در ادامه و حتی تا کنون ضعف در نظارت و ممانعت از حفر چاههای غیر مجاز بی شمار در پهنه جازموریان بالاخص در بخش کرمان آن
 و مستمرا عدم اجرای قانون توزیع عادلانه آب و تامین حق ابه تالاب در بخش زیست محیطی همه از شاهکارهای صورت پذیرفته برای از نفس افتادن پیکر بی جان جازموریان بوده است.

فرماندار شهرستان دلگان عنوان کرد: مطمئنا اگر شاهکارها و اقدامات نسنجیده ادامه پیدا کند ، به زودی زود نام تالاب جازموریان را باید به بیابان جازموریان تغییر داد و بی شک با اجساد رمه ها و گله های دام در بیابان های مناطق جنوبی کرمان و غربی سیستان و بلوچستان  بر اثر تشنگی و طوفان مواجه خواهیم بود.

شجاعی ادامه داد: بزرگترین سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی در حاشیه شهرهای دلگان و بمپور و فنوج و شهرهای جنوبی کرمان شکل خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای نجات جازموریان، دستگاههای متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند و توصیه‌های سازمان‌ محیط زیست و بومیان محلی را جدی بگیرند.

انتهای پیام


کد مطلب: 1562

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1562/تصمیمات-نسنجیده-دهه-هفتاد-وزارت-نیرو-موجب-خشکی-جازموریان-شده

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir