۰
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۳۲
فرماندار دلگان:

تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو موجب خشکی جازموریان شده است

مجتبی شجاعی گفت: تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو احداث سدهای بی رویه و فاقد انجام مطالعات جامع آبریز از جمله علل خشکی تالاب جازموریان بوده است.
تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو موجب خشکی جازموریان شده است
مجتبی شجاعی در گفتگو با صدای بلوچ بیان کرد: اقدامی نمانده که برای از بین بردن تالاب جازموریان انجام نشده باشد و کار ناتمام و بر زمین مانده ای در این‌ حوزه نیز نمانده است.

وی افزود: ابتدا به ساکن با تصمیمات نسنجیده دهه هفتاد وزارت نیرو در آغاز احداث سدهای بی رویه و فاقد انجام مطالعات جامع آبریز حوزه جازموریان از یک سو و در ادامه و حتی تا کنون ضعف در نظارت و ممانعت از حفر چاههای غیر مجاز بی شمار در پهنه جازموریان بالاخص در بخش کرمان آن
 و مستمرا عدم اجرای قانون توزیع عادلانه آب و تامین حق ابه تالاب در بخش زیست محیطی همه از شاهکارهای صورت پذیرفته برای از نفس افتادن پیکر بی جان جازموریان بوده است.

فرماندار شهرستان دلگان عنوان کرد: مطمئنا اگر شاهکارها و اقدامات نسنجیده ادامه پیدا کند ، به زودی زود نام تالاب جازموریان را باید به بیابان جازموریان تغییر داد و بی شک با اجساد رمه ها و گله های دام در بیابان های مناطق جنوبی کرمان و غربی سیستان و بلوچستان  بر اثر تشنگی و طوفان مواجه خواهیم بود.

شجاعی ادامه داد: بزرگترین سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی در حاشیه شهرهای دلگان و بمپور و فنوج و شهرهای جنوبی کرمان شکل خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای نجات جازموریان، دستگاههای متولی به تکالیف قانونی خود عمل کنند و توصیه‌های سازمان‌ محیط زیست و بومیان محلی را جدی بگیرند.

انتهای پیام
کد مطلب: 1562
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما