۰
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم بیان کرد؛

خصوصیات بی نظیر عید مبعث برای بشریت/ ایرانیان از دیرباز به درختکاری می پرداخته اند

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدبخش بامری گفت: مبعث، روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت ممتاز و بی نظیر است.
خصوصیات بی نظیر عید مبعث برای بشریت/ ایرانیان از دیرباز به درختکاری می پرداخته اند
به گزارش صدای بلوچ، حجت‌الاسلام والمسلمین واحدبخش بامری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان با اشاره به فرارسیدن عید مبعث، عنوان کرد: عید شریف مبعث‌ در حقیقت عید تاریخ انسانیت و روز برافراشته شدن پرچم رسالتی است که خصوصیات آن برای بشریت ممتاز و بی نظیر است.

خطیب جمعه این هفته بخش جلگه چاه هاشم در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی، گفت: در کشور ما ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که نخستین روز آن روز درختکاری است.

امام جمعه موقت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان افزود: درختکاری در کشورمان دارای پشتوانه ای از علایق ملی و سنت تاریخی است.

وی تصریح کرد: تاریخ نشان می دهد که ایرانیان از دیرباز جشن های ملی خاصی داشتند که در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام ویژه ای می گذاشتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: در کشورمان ، مردم روز ۱۵ اسفند که مصادف با روز درختکاری است با حضور در پارکها و جنگلها نسبت به کاشت نهال و درخت اقدام می کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1580
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما