۱
يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۴
در پی وضعیت فوق بحرانی کرونا صورت گرفت؛

رعایت پروتکل های بهداشتی خواسته مولوی عبدالحمید از مردم/برگزاری مراسمات عزا و عروسی را کنار بگذارید

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: مردم باید پروتکل ها و توصیه های بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمعات و برگزاری مراسمات عزا و عروسی خودداری کنند.
رعایت پروتکل های بهداشتی خواسته مولوی عبدالحمید از مردم/برگزاری مراسمات عزا و عروسی را کنار بگذارید
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی با انتشار فایل صوتی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و بیان کرد: ویروس منحوس کرونا به سرعت در حال گسترش در سیستان و بلوچستان و بعضی از شهرهای استان هرمزگان بوده که این مهم مایه تاسف و نگرانی شده است.

وی با بیان اینکه کرونا جان بسیاری از افراد را تهدید می‌کند، افزود: باید بیدار و هوشیار باشیم چرا که این ویروسی جهش یافته بوده و به سرعت قابل انتقال است.

این عالم اهل سنت در ادامه تمامی مردم را به رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی دعوت و خواستار آن شد تا از حضور در تجمعات و برگزاری مراسمات عزا وعروسی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسمات عزا در این برهه از زمان که وضعیت کرونا رو به افزایش بوده از لحاظ شرعی و سنت جایز نیست، زیرا ضرر به دنبال دارد؛ در این زمینه توصیه بنده این است اصلا مراسم عزا برگزار نشود چرا که ثابت شده یکی از مجالسی که ویروس به سرعت منتقل می‌شود حضور در چنین مکان‌هایی بوده، چرا که سه روز رفت و آمد صورت می‌گیرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی ادامه داد: وقتی نماز جمعه که یکی از واجبات دینی بوده یا حوزه‌های علمیه، مدارس دینی و مکاتب قرآنی را به علت گسترش ویروس کرونا تعطیل شده، لزومی ندارد مراسمات عزا و عروسی برگزار شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مردم، گفت: باید در بازارها و صف های گوناگون نان و ... فاصله های اجتماعی را رعایت کرده و ماسک استفاده کنید، توصیه‌های بهداشتی و پروتکل ها را در تمامی مکانها رعایت و اگر یکی از اعضای خانواده بیمار و مشکوک بود حتماً در خانه قرنطینه و مورد مداوا قرار گیرد.

اسماعیل زهی اذعان کرد: مردم حتی در خانه‌های خود باید فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت و فرزندان را ترغیب به استفاده از ماسک کنند.

وی اظهار کرد: باید با توکل بر خدا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این ویروس را که شیوع آن نتیجه اعمال و رفتار ما است با استغفار، پرهیز از گناهان و تغییر و تحول در زندگی از بین برد، و همه باید استغفار، توبه، امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: نماز ها به صورت انفرادی خوانده شود، برادران می توانند با رعایت فاصله های اجتماعی در فضای باز مساجد نماز را به صورت جماعت برگزار کنند؛ اما اگر درون مسجد نماز به صورت جماعت برگزار شد حتماً فاصله‌های اجتماعی مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: پرداخت زکات و خیرات برای دفع بلاها باید در دستور کار قرار گیرد، همچنین باید به نماز های نافله و رحمت خدا متوسل شد، امید که با بیداری و رعایت نکات بهداشتی این آفت، بلا و مصیبت که مردم را تلف کرده، از بین برود و درهای رحمت خدا بر روی ما گشوده شود.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان تاکید کرد: مردم برای مقابله با این بیماری بی‌پروا و بی احتیاط نباشند و به پروتکل های بهداشتی عمل کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1608
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما