فرمانده نیروی زمینی سپاه:

بیمارستان های سیاروصحرایی نیروی زمینی سپاه درسیستان و بلوچستان مستقرمی شوند/احداث ۱۳۸ مدرسه وتوسعه پنل های خورشیدی درراستای محرومیت زدایی

صدای بلوچ , 17 تير 1400 ساعت 20:04

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور از احداث ۱۳۸ مدرسه و توسعه پنل های خورشیدی در راستای محرومیت زدایی از جنوب شرق خبر داد و گفت: بیمارستان های سیار و صحرایی نیروی زمینی سپاه در سیستان و بلوچستان مستقر می شوند.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اهداف سفرش به سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وضعیت ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان که از قرمز فراتر رفته و مناسب نیست و همچنین پیگیری برنامه ها و پروژه های محرومیت زدایی که توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در منطقه در حال ساخت است، از روز گذشته وارد این استان شدیم.

وی با اشاره به برنامه های سپاه در وضعیت کرونایی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه استقرار بیمارستان‌های صحرایی در حوزه کرونا بر اساس فرایند و پروتکل خاصی صورت می گیرد، جلسه‌ای روز گذشته با ستاد مقابله با ویروس کرونای استان برگزار و مقرر شد ۲ بیمارستان سیار تخصصی مجهز با کادر درمانی متخصص در منطقه مستقر شود تا در صورتی که بیمارستان های استان پاسخگوی بیماران کرونایی نبود، این مراکز عملیاتی شود.

ایجاد بیمارستان صحرایی برای بیماران هیرمندی

سردار پاکپور افزود: شرایط بیمارستان های کرونایی با دیگر بخش ها متفاوت است و در مراکز سیاری که برای بیماران کرونایی راه اندزی می شود، شاید امکان ویزیت دیگر بیماران وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که تعدادی از مردم روستاها به ویژه در بخش قرقری از بیماری های حادی رنج می برند، مقرر شد از هفته آینده بیمارستان صحرایی خاص این بیماران و به صورت عمومی برپا شود تا بتوان خدمات خوبی را به مردم این مناطق ارائه داد.

افزایش تانکرهای آبرسان در مناطق دچار تنش آبی

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: طی بازدیدی که از هیرمند داشتیم، مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله آب برخی روستاها با توجه به خشکسالی منطقه مشاهده شد، در همین راستا از یک سال قبل تانکرهای آبرسان توسط قرارگاه فعال شده که باید تقویت شوند و تعداد تانکر بیشتری را به منطقه ارسال کنیم تا در جهت آبرسانی به مردم کمک شود.

ساخت ۱۳۸ مدرسه در راستای محرومیت زدایی

وی افزود: پروژه‌های محرومیت زدایی زیادی در این استان در حال احداث است، از جمله آن می توان به ساخت ۱۳۸ مدرسه اشاره کرد که در دست اجرا قرار دارد، ۱۳ مورد از این مدارس مربوط به شهرستان هیرمند است که امروز هفت مدرسه افتتاح شد و ۶ آموزشگاه هم قابل بهره برداری است.

سردار پاکپور با بیان این که دیگر مدارس در حال ساخت در آینده نزدیک افتتاح می شود، گفت: چند پروژه به منظور اشتغال‌زایی در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن می توان به ایجاد استخرهای بومی پرورش ماهی اشاره کرد، شیلات هم در این راستا همکاری داشته است و تقبل کردند که ماهی های پرورش یافته را خریداری کنند، در این منطقه ۲۵ استخر راه اندازی شده یا در دست احداث است.

ایجاد پنل های خورشیدی با هدف کمک به معیشت مردم

وی افزود: پنل های خورشیدی تولید برق نیز در نقاط مختلف ساخته شده که از قبل آن ۲ تا ۳ میلیون تومان به معیشت مردم کمک می شود، مقرر شد این پروژه به سایر روستاهای منطقه توسعه پیدا کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: بعضی از مناطق از نظر آب بهداشتی مشکل دارند، بنابراین مقرر شد روستاهایی که دچار چنین مشکلی هستند، بررسی شوند، برای ۴۰ روستا دستگاه تصفیه آب راه اندازی می شود تا مشکل مردم از این جهت مرتفع شود.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از منازل محرومان در حال ساخت است و در روستاهایی که بازدید کردیم قول دادیم منازلی که نیاز به تعمیر دارد، تعمیر شود، آن هایی هم که قابل سکونت نیست، تخریب و نوسازی شود.

تداوم کمک های معیشتی سپاه در منطقه

سردار پاکپور با بیان این که، تاکنون کمک های معیشتی به صورت موقت به مردم می شد اظها کرد: این کمک ها تا بهبودی وضعیت ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، این منطقه به کمک در بخش های مختلف نیاز دارد که مهم ترین آن معیشت مردم است، وقتی به روستاها می رویم، هم ناراحت و هم نگران می شویم، بعضی از مسائل به راحتی قابل حل است و به انسجام و برنامه‌ریزی خاصی نیاز دارد تا به معیشت مردم رسیدگی شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اذعان کرد: در شرایط فعلی به صورت پراکنده از سوی خیران به مردم کمک می شود، اما اگر این کمک ها برنامه ریزی شده و هدفمند باشد، خیلی بهتر است، به قرارگاه قدس اعلام کرده بودیم همه روستاها و بخش‌های سیستان و بلوچستان شناسایی شوند تا وقتی سپاه و دیگر بخش ها می خواهند کمک کنند، ابتدا به نقاطی که بیشترین مشکل را دارند، رسیدگی کنیم، اگر این کار صورت بگیرد، وضعیت منطقه بهتر می شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1611

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1611/بیمارستان-های-سیاروصحرایی-نیروی-زمینی-سپاه-درسیستان-بلوچستان-مستقرمی-شوند-احداث-۱۳۸-مدرسه-وتوسعه-پنل-خورشیدی-درراستای-محرومیت-زدایی

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir