۰
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۷
کارشناس مسائل مذهبی:

پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای معرفی اسلام ناب محمدی است/ در دوران صدام این مراسم برگزار نمی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت:پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای معرفی اسلام ناب محمدی در نزد جهانیان است.
پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای معرفی اسلام ناب محمدی است/ در دوران صدام این مراسم برگزار نمی شد
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی ، بیان کرد: مظهر قدرت اعتقادی و مکتبی و همچنین نمایش قدرت شیعیان دنیا است که همه ساله از نجف تا کربلا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین در راستای ترویج فرهنگ اصیل و ناب عاشورا و اهداف قیام حضرت سیدالشهداء(ع) است، افزود: پیاده روی اربعین فرصتی مناسب برای معرفی اسلام ناب محمدی و نهضت حسینی به جهان محسوب می شود.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: تا قبل از سقوط صدام رهبر رژیم بعث ، این فرهنگ ناب و اصیل، به دلیل سختگیری حکومت آن زمان عراق برگزار نمی شد و معدود افرادی هم با سختی و مشقت در این مسیر گام بر می داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: با سقوط رژیم منحوس صدام و روی کار آمدن دولت مردمی عراق، پیاده روی اربعین رونق یافته است و همه ساله مسلمانان و شیعیان در این مراسم شرکت می کنند.

وی اضافه کرد:  در اهمیت اربعین حضرت امام حسین (ع) همین بس که خواندن زیارت نامه اربعین یکی از علامات مومن و از سوی بزرگان مذهب سفارش به قرائت آن شده است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد:
همانطور که از سوی بزرگان نقل شده: «امام حسین (ع) به مانند کشتی نجات است و هر کس به سوی این کشتی حرکت و سوار آن شود، قطعا به سوی رستگاری و پیروزی گام بر می دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، امسال تعداد کمی از کشورمان در پیاده روی اربعین در مسیر نجف و کربلا شرکت کردند.


این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امیدواریم که سال آینده با واکسیناسیون سراسری و برداشته شدن محدودیت‌ها، همه عاشقان امام سوم شیعیان از سراسر این کره خاکی و به ویژه کشورمان در این مراسم حضور داشته باشند.

انتهای پیام
کد مطلب: 1673
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما