۱
جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۷
امام جمعه دلگان:

تاکید بزرگان دین به رعایت بهداشت و نظافت/ با عناصر اخلالگر آسایش و نظم قاطعانه برخورد می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم بامری گفت: با عناصر اخلالگر آسایش و نظم قاطعانه برخورد و در این راه هیچ کوتاهی نخواهد شد.
تاکید بزرگان دین به رعایت بهداشت و نظافت/ با عناصر اخلالگر آسایش و نظم قاطعانه برخورد می شود
به گزارش صدای بلوچ، حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان دلگان به مسئله بهداشت دهان و دندان اشاره کرد و گفت: بزرگان دین و ائمه اطهار (ص) به مسئله بهداشت و هم‌چنین نظافت دهان و دندان و مسواک زدن تاکید بسیار زیادی داشته اند.

خطیب جمعه این هفته شهرستان دلگان تصریح کرد: مسلمانان به فرامین پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار و بزرگان در خصوص عمل به نظافت، بهداشت فردی و عمومی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی به سالروز ورود کریمه اهل بیت (ع)، حضرت معصومه (س) به شهر قم اشاره و گفت: این بانوی عظیم الشان به قصد دیدار و زیارت برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا (ع) از مدینه به سمت طوس حرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری ادامه داد: حضرت معصومه (ع) این بانوی فاضله در مسیر حرکت به سوی طوس، در شهر مقدس قم توقف داشتند که پس از مدتی به دلیل بیماری، وفات کرد.


وی به سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، بسیجی نوجوان در هشتم آبان ماه ۱۳۵۹ اشاره کرد و افزود: دوران دفاع مقدس و نفس قدسی امام راحل چه عناصری را تربیت کرده بود که آنها با دلاوری مقابل دشمن ایستادند و جان خویش را فدای اسلام کردند.

امام جمعه دلگان با بیان اینکه در ۱۳ آبان سه رویداد مهم در تاریخ معاصر کشورمان رخ داده است، اضافه کرد: نخست تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه و از آنجا به نجف اشرف بود، شهادت جمعی از دانش آموزان و مردم توسط رژیم طاغوت در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان از جمله این رویدادها است.


وی در ادامه گفت: ستوانیکم موسی نوروزی از پرسنل انتظامی دلگان‌چند روز قبل در درگیری و مبارزه با افراد شرور که امنیت و آسایش مردم و منطقه را سلب کرده بودند، به مقام شهادت نائل آمد.

امام جمعه دلگان با تاکید بر اینکه شهدا با خداوند متعال معامله میکنند و هر کسی این سعادت عظیم نصیبش نمی شود، افزود: مردان بزرگ برای شهادت در راه خداوند متعال آرزو و لحظه شماری می کنند.

حجت‌الاسلام بامری خاطرنشان کرد:
مردم شهرستان دلگان با پیام های خود نشان دادند که قدردان زحمات و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی هستند و قطعا در آینده با عناصر اخلالگر آسایش و نظم قاطعانه برخورد خواهد شد و در این راه هیچ کوتاهی نخواهد شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1709
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما