فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران مطرح کرد؛

تولید محتوای فاخر؛ مهم ترین رسالت متخصصان فضای مجازی/ باید خط مشی اساسی در فضای مجازی داشته باشیم

صدای بلوچ , 12 آبان 1400 ساعت 17:02


به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون؛ سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه مرحله استانی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سیستان و بلوچستان که صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، بیان کرد: امروز فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، کاری و در همه جا حضور دارد و اگر این فضا را رها کنیم، تبدیل به جولانگاه دشمن می شود.

وی عنوان کرد: اگر برای ایجاد امنیت در یک منطقه در پادگان ها مستقر باشیم ولی هیچ حضوری در مناطق مختلف آن منطقه نداشته باشیم و جغرافیای منطقه دستمان نباشد، امنیت برقرار نمی شود، چرا که میدان و جولانگاه عناصر تروریسم می شود و ایجاد نا امنی می کند.

سردار پاکپور افزود: اگر آن منطقه و جغرافیا را از دست تروریست ها و عناصر نا امن کننده بگیریم، بدون شک آنها محدود می شوند و نمی توانند اهداف خود را که ایجاد ناامنی است، به سرانجام برسانند، فضای مجازی هم همانگونه است.

وی تصریح کرد: اگر در فضای مجازی به صورت فعال ورود پیدا نکنیم و از محتوای بیگانه استفاده کنیم به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد، حضور و ورود در فضای مجازی برای ایجاد محتوا مهم ترین رسالت افرادی است که در این زمینه تخصص دارند و فعالیت می کنند.

به گفته به فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رویدادهایی که توسط سازمان بسیج و نهاد های دیگر برگزار می شود، می تواند کمک کند که گروه ها و تیم های مختلف را بشناسیم و از این نیروهای متخصص استفاده کنیم.  

وی اظهار کرد: این که بتوانیم تیم های تخصصی تولید محتوا را هدایت کنیم، بسیار مهم است، چرا که پراکنده کارکردن آن ها مشکل ایجاد می کند و نمی تواند تاثیر اساسی را در محتوای فضای مجازی ایجاد کند.

 سردار پاکپور اظهار کرد: در فضای مجازی باید برنامه و خط مشی اساسی داشته باشیم، همگان در همه موضوعات وارد نشوند، در هر موضوعی متخصص آن و هر فرد بر اساس سررشته ای که در هر زمینه ای دارد، ورود کند، فقط باید مکانی وجود داشته باشد که چنین  گروه ها و تیم هایی هدایت شوند، محورهایی برای تولید محتوا مشخص شود و به سمت هدف مدنظر سوق پیدا کند.

به گفته وی، این هدف سیطره بر فضای مجازی و محتوای این عرصه، متناسب با اعتقادات، ارزش ها و آرمان های ماست که این کار اساسی باید دنبال شود، البته در کشور این اقدام با توان متخصصین و بسیجیان در حال انجام است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در فضای مجازی شاید خیلی مشکل داشته باشیم، ولی جوانان ما کارهای زیاد و موثری در این زمینه انجام داده اند و هوشمندانه اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می دهد را خنثی می کنند.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی، گفت: اگر تمام موضوعات و مسائل را به خوبی بتوانیم مدیریت و تولید محتوا کنیم موفق خواهیم بود، اما اگر از محتوا و محصولات دیگران که متناسب با هدف و سیاست خود نسبت به تولید اقدام می کنند، استفاده کنیم، دچار مشکل می شویم.

سردار پاکپور افزود: مسئولین باید خط دهی متناسب داشته باشند و طرح ها به گونه ای باشد که همه را با یک هدف در کنار موضوعات هدایت کنند.

وی با اشاره به محورهای مرحله استانی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سیستان و بلوچستان گفت: جهش تولید، مهارت افزایی و اتکا به توان داخل و کسب و کارهای الکترونیک، مقابله با کرونا و واکسیناسیون جمعی علیه این ویروس منحوس و نگاه ویژه به ظرفیت ها و معرفی استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه و امنیت پایدار، وحدت و همدلی محور مقاومت و استکبار ستیزی برای تولید محتوا در این رویداد مشخص شده است.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 1714

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1714/تولید-محتوای-فاخر-مهم-ترین-رسالت-متخصصان-فضای-مجازی-باید-خط-مشی-اساسی-داشته-باشیم

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir