۱
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۲
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران مطرح کرد؛

تولید محتوای فاخر؛ مهم ترین رسالت متخصصان فضای مجازی/ باید خط مشی اساسی در فضای مجازی داشته باشیم

تولید محتوای فاخر؛ مهم ترین رسالت متخصصان فضای مجازی/ باید خط مشی اساسی در فضای مجازی داشته باشیم
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون؛ سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه مرحله استانی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سیستان و بلوچستان که صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، بیان کرد: امروز فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، کاری و در همه جا حضور دارد و اگر این فضا را رها کنیم، تبدیل به جولانگاه دشمن می شود.

وی عنوان کرد: اگر برای ایجاد امنیت در یک منطقه در پادگان ها مستقر باشیم ولی هیچ حضوری در مناطق مختلف آن منطقه نداشته باشیم و جغرافیای منطقه دستمان نباشد، امنیت برقرار نمی شود، چرا که میدان و جولانگاه عناصر تروریسم می شود و ایجاد نا امنی می کند.

سردار پاکپور افزود: اگر آن منطقه و جغرافیا را از دست تروریست ها و عناصر نا امن کننده بگیریم، بدون شک آنها محدود می شوند و نمی توانند اهداف خود را که ایجاد ناامنی است، به سرانجام برسانند، فضای مجازی هم همانگونه است.

وی تصریح کرد: اگر در فضای مجازی به صورت فعال ورود پیدا نکنیم و از محتوای بیگانه استفاده کنیم به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد، حضور و ورود در فضای مجازی برای ایجاد محتوا مهم ترین رسالت افرادی است که در این زمینه تخصص دارند و فعالیت می کنند.

به گفته به فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رویدادهایی که توسط سازمان بسیج و نهاد های دیگر برگزار می شود، می تواند کمک کند که گروه ها و تیم های مختلف را بشناسیم و از این نیروهای متخصص استفاده کنیم.  

وی اظهار کرد: این که بتوانیم تیم های تخصصی تولید محتوا را هدایت کنیم، بسیار مهم است، چرا که پراکنده کارکردن آن ها مشکل ایجاد می کند و نمی تواند تاثیر اساسی را در محتوای فضای مجازی ایجاد کند.

 سردار پاکپور اظهار کرد: در فضای مجازی باید برنامه و خط مشی اساسی داشته باشیم، همگان در همه موضوعات وارد نشوند، در هر موضوعی متخصص آن و هر فرد بر اساس سررشته ای که در هر زمینه ای دارد، ورود کند، فقط باید مکانی وجود داشته باشد که چنین  گروه ها و تیم هایی هدایت شوند، محورهایی برای تولید محتوا مشخص شود و به سمت هدف مدنظر سوق پیدا کند.

به گفته وی، این هدف سیطره بر فضای مجازی و محتوای این عرصه، متناسب با اعتقادات، ارزش ها و آرمان های ماست که این کار اساسی باید دنبال شود، البته در کشور این اقدام با توان متخصصین و بسیجیان در حال انجام است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در فضای مجازی شاید خیلی مشکل داشته باشیم، ولی جوانان ما کارهای زیاد و موثری در این زمینه انجام داده اند و هوشمندانه اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می دهد را خنثی می کنند.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی، گفت: اگر تمام موضوعات و مسائل را به خوبی بتوانیم مدیریت و تولید محتوا کنیم موفق خواهیم بود، اما اگر از محتوا و محصولات دیگران که متناسب با هدف و سیاست خود نسبت به تولید اقدام می کنند، استفاده کنیم، دچار مشکل می شویم.

سردار پاکپور افزود: مسئولین باید خط دهی متناسب داشته باشند و طرح ها به گونه ای باشد که همه را با یک هدف در کنار موضوعات هدایت کنند.

وی با اشاره به محورهای مرحله استانی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سیستان و بلوچستان گفت: جهش تولید، مهارت افزایی و اتکا به توان داخل و کسب و کارهای الکترونیک، مقابله با کرونا و واکسیناسیون جمعی علیه این ویروس منحوس و نگاه ویژه به ظرفیت ها و معرفی استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه و امنیت پایدار، وحدت و همدلی محور مقاومت و استکبار ستیزی برای تولید محتوا در این رویداد مشخص شده است.

انتهای پیام/
 
 
کد مطلب: 1714
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما