۰
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۲
یک کارشناس مسائل فرهنگی:

کتاب های آسمانی نقش ارزنده‌ای در تربیت انسان داشته اند

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: کتاب های آسمانی و به ویژه قرآن کریم نقش ارزنده‌ای در تربیت انسان داشته اند.
کتاب های آسمانی نقش ارزنده‌ای در تربیت انسان داشته اند
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، بیان کرد: انس با کتاب شادی و طراوتی ذاتی را در خود دارد که روح انسان را جلا و روان را پرورش می دهد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: اسلام، دین اندیشه و معرفت و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است، قرآن کریم این یگانه اعجاز نبی اکرم هم معرف این موضوع است.

وی عنوان کرد: کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند که در این زمینه تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیرهای مطالعاتی دوره های تاریخی و سیاسی ایران و جهان ضروری است.

حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند.

این کارشناس مسائل فرهنگی  گفت: در این میان همه سازمان ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

حجت‌الاسلام بامری اضافه کرد: کتابهای آسمانی که بی نقص ترین  آن قرآن کریم هست نقش ارزنده ای در تربیت انسان و هدایت وی به سمت سعادت واقعی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای که با کتاب وکتابخوانی مانوس باشد درمسیر درست تحول و توسعه گام برمی دارد و  با استفاده از آگاهی که سرمنشا آن روی آوردن به کتاب وکتابخوانی است  می تواند به صورت خودجوش به اصلاح نقایص،رفع آسیب های اجتماعی وفرهنگسازی مثبت بپردازد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1728
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما