۰
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰
گزارشی از آزمون بزرگ زندگی جوانان؛

ازدواج جوانان در گرو همکاری سه ضلع خانواده، مجلس و دولت است/ بیکاری بهانه ای برای مجردی

خیلی از افراد و جوانان ازدواج را به عنوان آزمون بزرگ زندگی خود می دانند.
ازدواج جوانان در گرو همکاری سه ضلع خانواده، مجلس و دولت است/ بیکاری بهانه ای برای مجردی
به گزارش صدای بلوچ، ازدواج و تشکیل خانواده یکی از سفارشات و تاکیدات اصلی دین مبین اسلام و همچنین پیامبر و ائمه اطهار(ع) است، تا جایی که در روایات آمده است با ازدواج نیمی از ایمان انسان تکمیل می شود.
 
ازدواج برای برخی آسان و برای برخی دشوار شده است؛ خیلی از افراد ازدواج را به عنوان آزمون بزرگ زندگی خود می دانند.
 
 به مناسبت هفته و روز ملی جوان گفتگویی با برخی از جوانان در خصوص ازدواج و جوانی انجام شده که در ادامه آمده است:
 
پارسا محمدی یکی از جوانان کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: تا مقطع کاردانی تحصیلاتم را ادامه دادم و هم‌اکنون دوران مقدس سربازی را در یکی از شهرهای ایران عزیز می‌گذرانم.
 
وی عنوان کرد: دغدغه ام پس از پایان خدمت مقدس سربازی، پیدا کردن شغلی مناسب جهت گذران زندگی و بعد از آن ازدواج و تشکیل خانواده است که امیدوارم محقق شود.
 
این جوان تصریح کرد: دولت و مجلس باید در موضوعات اشتغال و فراهم کردن زمینه ازدواج و تشکیل خانواده به جوانان کمک کنند و تسهیلات مناسبی اعطا کنند تا هم دغدغه جوانان کمتر شود و هم‌اینکه فرامین مقام معظم رهبری محقق شود.
 
محمدی اظهار کرد: چشم‌وهمچشمی، رسوم غلط، مهریه‌های بالا، سختگیری‌های خانواده‌ها و پافشاری آنها بر این سختگیری‌های بی مورد از دلایل عمده دیگر جوانان برای ازدواج نکردن است.
 
وی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه که تشکیل خانواده و ازدواج سنت حسنه حضرت رسول‌الله(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین از تاکیدات دین مبین اسلام است، باید ساده برگزار شود.
 
سهیل عبداللهی جوان دهه هفتادی دیگری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تحصیلاتش تا مقطع کارشناسی و دوران خدمت مقدس سربازی را به پایان رسانده و تا حدود زیادی هم مقدمات ازدواجش را فراهم کرده است.
 
این جوان دهه هفتادی افزود: به پیشنهاد خانواده همسر آینده و همچنین خانواده خودم، جشن عقد خود را به صورت ساده برگزار کردیم و درصدد هستیم که جشن ازدواج خودمان را به صورت ساده و به دور از هر گونه رسم غلط برگزار کنیم.
 
وی ادامه داد: چشم‌وهمچشمی، مهریه‌های زیاد، رسوم غلط و... فقط خرج اضافه روی دوش خانواده‌ها و به ویژه دامادی است که در آینده بار بزرگ زندگی بر روی دوش او است.
 
عبدالهی خاطرنشان کرد: اکنون شغلم کمک کردن به پدرم در امورات کشاورزی است؛ این شغل سختی و مشقت‌های خود را دارد اما اگر با برنامه‌ریزی درست و دانش امروزی باشد، درآمدزا است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید خرقانی کارشناس مسائل مذهبی در خصوص مسئله ازدواج به خبرنگار ما گفت: در مسئله ازدواج زن و شوهر ممکن است در زندگی به دلایلی از یکدیگر جدا بشوند و بسیاری از این طلاق‌ها بر اثر بی توجهی به مقدرات عالم است.
 
وی ادامه داد: برخی از افراد زندگی راحت را با خانه های آنچنانی و مبل و تشریفات اشتباه می‌گیرند، در حالی که نگاه آنها به خانواده یک نگاه برنامه‌ریزی شده و بلند مدت باشد.
 
حجت‌الاسلام خرقانی افزود: برای رسیدن به خوشبختی و آرامش بعد از ازدواج و رسیدن به شرایط ایده‌آل باید تلاش و کوشش ‌کرد، همانطور که برای سلامت جسم خود تلاش و کوشش می کند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: افراد برای رشد و تعالی خودشان در هر زمینه‌ای تلاش و کوشش می کنند، در ازدواج هم باید اینگونه باشد.
 
انتهای‌خبر/م.ب
کد مطلب: 1784
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما