۰
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۵
امام جمعه زابل مطرح کرد:

مدعیان فهم قرآن و سنت مسجد مکی را محل تبرج زن های هنجار شکن کردند

امام جمعه زابل گفت: چه اتفاقی افتاده است که برخی از مدعیان اسلام‌شناسی مدعیان فهم قرآن و سنت مدعیان فقه و فقاهت مسجد مکی زاهدان را تبدیل به مکانی برای تبرج زن‌های هنجارشکن کردند.
مدعیان فهم قرآن و سنت مسجد مکی را محل تبرج زن های هنجار شکن کردند
به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی خطیب جمعه نمازجمعه شهرستان زابل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: ابتدا دعا کنیم که امسال آن‌طوری که مقام معظم رهبری فرمودند امسال همه تلاش کنیم سال شیرینی برای مردم باشد و دعا کنیم امسال برای مردم سال شیرینی باشد.
 
وی افزود: در شعار سال همه سهم دارند همه ما سهم داریم، رهبر فرزانه ما در سخنرانی ابتدایی سال و در مشهد مقدس، سهم حاکمیت و سهم مردم را بیان کردند و ما به‌عنوان مردم هم سهم خودمان را در تحقق شعار سال بشناسیم و هم عمل کنیم.
 
حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: درخواست می‌کنم از مسئولین محترم که در حوزه تأمین آب، مسئولیت دارند، برای مردم گزارشی ارائه بدهند نسبت به پیگیری آب و اقداماتی که در سال ۱۴٠۱ برای تأمین آب پایدار سیستان انجام دادند، معمولاً آقایان در این زمینه‌ها دوستان عزیز ما کمتر سخن می‌گویند و ما خواهش می‌کنیم، دستشان را می‌بوسیم گزارش بدهند در ۱۴٠۱ برای حق آبه چه اقدامی انجام دادند.
 
وی خاطرنشان کرد: کمیسیون عالی آب جلساتی برگزار کرد که آخرین جلسه هم اواخر اسفندماه بود آیا نباید مردم از کلیات جلسه اطلاع داشته باشند؟ و در مورد چاه ژرف که ما فقط در اخبار و رسانه‌ها می‌شنویم A میلیارد تومان برای چاه ژرف B میلیارد تومان برای چاه ژرف، حق نیست که گزارش‌هایی داده شود حالا می‌تواند در تلویزیون باشد در رادیو باشد در نمازجمعه باشد. این سخنگاه نمازجمعه در اختیار عزیزان بیایند و در این جهت با مردم صحبت کنند.
 
خطیب نمازجمعه زابل تأکید کرد: طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به سیستان بیش از یک سال است شروع شده ظاهراً حسب آنچه رسانه‌ها گفته‌اند، روی زمین چه اتفاقی افتاده است کسی نمی‌داند، بی‌اطلاعی مردم نفعی ندارد و آن‌ها را ناامید می‌کند و هم خدمات شما را ضایع می‌کند و لذا استدعا داریم در موضوع حقابه، در موضوع انتقال آب از دریای عمان، در موضوع استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی، در تأمین آب شرب و کشاورزی برای سیستان ارائه گزارش شود و این حق مردم است اطلاع داشته باشند.
 
وی ادامه داد: القصه جنگی تمام‌عیار علیه عفت جامعه ما، علیه حیا در جامعه ما، علیه حجاب در جامعه ما. علیه خانواده در جامعه ما به راه افتاده است و دشمن با همه توانش به دنبال افساد در نسل است و مادران فردا را فاسد کند مادران امروز را فاسد بکند در این. جنگ تمام‌عیار مجاهدانی خواهند بود که این مجاهدان را تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد و در این جنگ خط اول مقدم دست خانم‌هاست بانوان عفیف از عفت جامعه باید مردانه دفاع بکنند از حرم ناموس و شرف امت باید دفاع بکنند و همه ما مسئول هستیم.
 
امام‌جمعه زابل افزود: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن به دنبال انتقام از زنان ماست زن‌هایی که بارها به‌صورت دشمن سیلی زدند، مطمئن باشید این بار هم سیلی محکم‌تری می‌زنند و این توقع، توقع بی‌جایی نیست، دخترانی که فریب خورده‌اند، جذب آن‌ها شده‌اند، خانم‌های مؤمنه متدین اینها را به آغوش بگیرید، با مهر و محبت سخن بگویید و این‌ها را آگاه کنید شک نکنید که خدای متعال به نفس و بیان و سخن شما برکتی می‌دهد که تا عمق وجود او نفوذ می‌کند.
 
وی تأکید کرد: اما در این میان ما شاهد صحنه‌های زشتی البته در جامعه بودیم این‌ها نباید از نظر دور داشت که در این مدت شاید یکی از تلخ‌ترین این صحنه‌ها این بود که برخی از مدعیان اسلام‌شناسی مدعیان فهم قرآن و سنت مدعیان فقه و فقاهت مسجد مکی زاهدان را تبدیل به مکان تبرج زن‌های هنجارشکن کردند، وقتی تبرج در بازار اتفاق می‌افتد مؤمنین باید واکنش نشان دهند و وقتی تبرج در کوچه و خیابان اتفاق می‌افتد مؤمنین باید واکنش نشان بدهند.
 
حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: چه اتفاقی افتاده است که در مسجد خانم به‌راحتی می‌گوید ما آمدیم مسجد و با هر پوششی که دلمان خواست، حتی کشف حجاب، آیا این ملعبه خانه خدا نیست؟ مگر شما قرآن نمی‌خوانید، نظر قرآن در مورد تبرج و پوشش چیست؟ شما که می‌گویید که قران را می‌فهمید، چه شد آن قرآنی که از او دم می‌زدید؟
 
وی ادامه داد: جاه‌طلبی این‌قدر ارزش دارد؟ کسانی که به دین، ناموس این مردم، غیرت و شرف و به حیا و عفت جامعه عفیف ما دهن‌کجی می‌کنند با همین دهان‌کجی در مسجد مکی باید به گرمی هم پذیرایی شوند و با آنها عکس هم بیندازند این از اسلام سکولار و لایک هم بدتر است.
 
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 1853
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما