۰
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
قطعی خطوط مخابراتی شهرستان دلگان، قصه‌ای تلخ که ادامه‌دار است؛

قطعی ۲ روزه تلفن و اینترنت جلگه چاه هاشم

خطوط تلفن‌همراه و اینترنت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان از دو روز قبل قطع شده است.
قطعی ۲ روزه تلفن و اینترنت جلگه چاه هاشم
به گزارش صدای بلوچ، گویا قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت در شهرستان دلگان به یک قصه‌ی ادامه‌دار، تکراری و تلخ تبدیل شدا است.
 
ماجرایی که داستان آن هر چند روز‌یک‌بار و گاهی هم روزهای متوالی در نقاط مختلف شهری و روستایی این منطقه محروم از کشورمان رخ می‌دهد.
 
 در جدیدترین قطعی‌ها، از ۲ روز قبل خطوط تلفن و اینترنت بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان قطع شده و تاکنون هم خبری از وصل شدن آن نیست.
 
حسین بامری یکی از اهالی شهر چگردک بخش جلگه چاه هاشم در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: از دو روز قبل تاکنون بخشی از خطوط مخابراتی جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان قطع شده و امکان دسترسی تلفن و اینترنت وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: امروزه که اغلب امور با تلفن و اینترنت انجام می‌شود، این قطعی ‌ها باعث کند شدن و حتی موجب مختل شدن زندگی روزمره مردم این منطقه می‌شود‌.
 
بامری عنوان کرد: برای برقراری یک تماس تلفنی و یا پیگیری موضوعاتی که با اینترنت برطرف می شود، مسیر ۱۱۰ کیلومتری(رفت و برگشت) تا مرکز شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان را طی می‌کنیم.
 
محمد احسان خرامید رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: عقب‌افتادگی‌های بسیار زیادی از دولت قبل در بحث اتصال به شبکه اینترنت وجود داشته است.
 
مشاور وزیر ارتباطات ادامه داد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت وصل می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت کنونی ۴۷۰ روستا فقط در سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت وصل شده‌اند که این برنامه همچنان ادامه دارد.
 
 علی‌رغم تماس‌های مکرر خبرنگار پایگاه خبری صدای بلوچ با مدیرکل مخابرات استان سیستان و بلوچستان جهت پیگیری موضوع قطعی‌های خطوط تلفن و اینترنت شهرستان دلگان، وی پاسخگو نبود.
 
در هر حال انتظار می رود که مسئولان مخابرات شهرستان ایرانشهر که مخابرات دلگان هم زیر مجموعه آن است و همچنین مسئولان مخابرات استان سیستان و بلوچستان، نسبت به رفع این معضل چند روزه بخش جلگه چاه هاشم اقدام کنند.
 
بخش جلگه چاه هاشم با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در جنوب غرب شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
 
انتهای خبر/ م.ب
کد مطلب: 1855
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما