۰
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۹
باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی؛

کتابخانه سیار به‌زودی در زاهدان افتتاح می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: کتابخانه سیار شهرداری زاهدان باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانه به‌زودی افتتاح می‌شود.
کتابخانه سیار به‌زودی در زاهدان افتتاح می‌شود
به گزارش پایگاه خبری زاهدنیوز به نقل از زاهدنیوز، کتابخانه سیار معمولاً به کتابخانه‌هایی می‌گویند که درون وسیله نقلیه‌ای بزرگ جاسازی شده و بین مکان‌های مختلف شهری و روستایی در حرکت است و با توقف در هر یک از این مکان‌ها خدماتش را ارائه می‌کند.
 
کتابخانه‌های سیار بیش از همه در مناطق روستایی برای رساندن و گردش کتاب در روستا‌های دورافتاده، پراکنده و کم جمعیتی که فاقد کتابخانه‌اند، کاربرد دارد.
 
این کتابخانه‌ها که ابتدا باهدف مبارزه با بی‌سوادی و رساندن منابع مکتوب به جوامع محروم از تحصیلات و کتابخانه، بر پشت چهارپایان یا با گاری حمل می‌شدند.
 
امروزه با انواع منابع مکتوب، دیداری - شنیداری و الکترونیکی در انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مینی‌بوس، وانت، قطار و کشتی جا گرفته‌اند و هنوز بین نقاط دورافتاده و کم جمعیتی که دسترسی به کتابخانه ندارند، در گردش هستند.
 
راه‌اندازی چند کتابخانه سیار برای خدمات‌رسانی به حاشیه شهر زاهدان
 
حمیدرضا عابدی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کتابخانه سیار شهرداری زاهدان باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب در سطح شهر استقرار خواهد یافت.
 
وی افزود: کلان‌شهر زاهدان تاکنون فاقد کتابخانه سیار بوده و ازاین‌رو راه‌اندازی چند کتابخانه سیار برای خدمات‌رسانی به نقاط حاشیه‌ای ضرورت دارد.
 
عابدی گفت: به‌منظور راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهر، یک دستگاه اتوبوس تعیین و برای آماده‌سازی و تجهیز در اختیار قرار خواهد گرفت.
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان تصریح کرد: در بازه‌های زمانی مختلف باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر محله هر روز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.
 
به گفته عابدی؛ این کتابخانه سیار در مرحله اجرا و هنوز افتتاح نشده است.
 
انتهای خبر/ 
کد مطلب: 1898
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما