۰
جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۸

چشمه های آبگرم دلگان جاذبه ای گردشگری برای سیستان و بلوچستان/ ناشناخته هایی در دل کویر

شهرستان دلگان با دارا بودن پنج چشمه آبگرم می تواند یکی از مقاصد گردشگری استان سیستان و بلوچستان باشد.
چشمه های آبگرم دلگان جاذبه ای گردشگری برای سیستان و بلوچستان/ ناشناخته هایی در دل کویر
به گزارش صدای بلوچ، یکی از مواردی که می تواند دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان را در لیست مقاصد گردشگری جذاب قرار بدهند چشمه های آب گرمی است که در این منطقه وجود دارد و بدون آنکه تجهیزاتی در آن به کار رفته باشد می توان از آن ها بهره برد و نهایت لذت را در دل طبیعت ببرید.
البته به غیر از تفریح چشمه های آب گرم دارای خاصیت های درمانی هم هستند که می توانند بسیار به سلامت افراد بسیار کمک کنند. چرا که این چشمه ها دارای ویژگی هایی مثل تحریک فعالیت‌های مختلف بدن، درمان بیماری تنفسی، روماتیسم، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های زنان و تورم موضعی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، درمان دردهای مفصلی و بهبود دردهای کلیه دارند.
اعظم بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ اظهار کرد: در شهرستان دلگان پنج چشمه آبگرم به نام های هودیان، وادی، کنتی، کنار آزاد و پوزه باغ وجود دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دلگان ادامه داد: آبگرم کنتی و وادی در ۲۵ کیلومتری شمال مرکز شهر دلگان، کنار آزاد در ۴۰ کیلومتری شمال غرب، هودیان در ۶۰ کیلومتری و آبگرم پوزه باغ در ۳۰ کیلومتری شمال شرق مرکز این شهرستان واقع شده اند.
بامری گفت: خاصیت درمانی این چشمه های آب گرم بسیار بالا است و راه حل مناسبی برای درمان بیماری های مختلف است.
وی تاکید کرد: هرکدام از این چشمه های آبگرم نه تنها به عنوان یکی از جاذبه ها گردشگری شهرستان دلگان محسوب می شوند بلکه مقصد گردشگری خوبی برای استان سیستان و بلوچستان هستند.
این مسئول افزود:قطعا استحمام در چشمه های آبگرم شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان اثر آرام بخش دارد و باعث تسکین دردهای عصبی، رماتیسمی و عصبی مفصلی می شود.
وی ادامه داد: همه ساله گردشگران زیادی از همه نقاط سیستان و بلوچستان و حتی کشور جهت بهره گرفتن و تماشای این مواهب الهی به شهرستان دلگان سفر می کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دلگان بیان کرد: علی رغم وجود این چشمه های آبگرم که فرصتی مناسب برای جذب گردشگر هستند ، اما راه و مسیر رسیدن به این آبگرم ها نامناسب و ناهموار است.
شهرستان دلگان در ۴۷۵ کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 193
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما