گزارش تصویری/

جشن سالروز ولادت حضرت عباس (ع) در دلگان برگزار شد

صدای بلوچ , 21 فروردين 1398 ساعت 11:19

به مناسبت چهارم شعبان، جشن سالروز ولادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) در شهرستان دلگان برگزار شد.


به گزارش صدای بلوچ، به مناسبت چهارم شعبان، جشن سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با حضور اقشار مختلف مردم دلگان در مصلی امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام بامری کارشناس مذهبی و حوزوی در این مراسم گفت: حضرت عباس(ع) در دوران دفاع مقدس یکی از الگوهای جانبازان و رزمندگان ما بود و امروز نیز جانبازانی که با درد جانبازی خود روزگار را سپری می‌کنند، در کنار صبر و استقامت والای خود، همگی به حضرت ابوالفضل(ع) اتکا دارند.
وی عنوان کرد: حضرت عباس(ع) در تاریخ به شجاعت شهرت دارد و به این دلیل بود که امام حسین(ع) در کربلا پرچم را به دست حضرت عباس(ع) داد.
این کارشناس مذهبی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) برای امام حسین(ع) مهم‌ترین تکیه‌گاه بود و امام حسین(ع) پس از شهادت حضرت ابوالفضل(ع) جمله معروف " کمرم شکسته شد بعد از شهادت قمر بنی هاشم(ع)" را بر زبان آوردند.
وی ادامه داد: الگوپذیری از حضرت عباس(ع) تنها به دوره‌ای خاص مانند دوران جنگ اختصاص ندارد؛ ایثار و فداکاری همیشه لازم است و جنگ نرم به مراتب مشکل‌تر از جنگ سخت بوده و بنابراین به الگو گرفتن از حضرت عباس(ع) در از خودگذشتگی و آرمان‌گرایی نیاز است.
حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) تمامی این موارد را چیزی جز وظیفه و انجام تکلیف نمی‌بیند؛ خود را یک ایثارگر نمی‌داند و فداکاری‌های خود را مطرح نمی‌کند.



















انتهای پیام/
 


کد مطلب: 240

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/240/جشن-سالروز-ولادت-حضرت-عباس-ع-دلگان-برگزار

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir