۰
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
یک کارشناس مذهبی:

آشنایی نسل جوان با اندیشه حضرت سجاد(ع) ضروری است/ امام چهارم سرچشمه فضائل معنوی

یک کارشناس مذهبی گفت:امام سجاد(ع) سرچشمه فضائل معنوی، اخلاقی و انسانی است.
آشنایی نسل جوان با اندیشه حضرت سجاد(ع) ضروری است/ امام چهارم سرچشمه فضائل معنوی
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به زندگی پر فراز و نشیب امام سجاد علیه السلام، اظهار کرد: زندگی آن حضرت برای همه درس زهد و پارسایی، تقوا و دینداری، صبر و استقامت و تبلیغ دین اسلام است.
این کارشناس مذهبی افزود: برای رفع تنش ها و چالش ها، رساله حقوق آن حضرت درسی بزرگ و سرآمد همه حقوق دانان است.
وی با اشاره به ضرورت مراجعه شخصی به زندگی پر تلاطم و پرشکوه امام سجاد (ع)، عنوان کرد: در هر روز سه مصیبت بزرگ برای فرزند آدم وجود دارد که به هیچ یک از آن ها نمی نگرد و عبرت نمی گیرد که اگر این مصیبت های بزرگ را بشناسد و درک کند؛ همه سختی های دنیا برای او آسان و زندگی او آرام می شود.
وی عنوان کرد: امام سجاد(ع) در دیدارقشرهای مختلف مردم همواره ددمنشی دشمنان و مظلومیت امام حسین(ع) در کربلا را یادآور می شد که این امر زمینه ساز قیام علیه یزیدیان شد.
حجت الاسلام بامری بیان کرد: امام سجاد(ع) با وجود محدودیتهای بسیار زیاد از سوی حاکمان طاغوتی، به نشر و ترویج معارف الهی و معرفی اسلام ناب محمدی اقدام کرد.
این کارشناس مذهی ادامه داد: امام سجاد(ع) سرچشمه فضائل معنوی، اخلاقی و انسانی است که به واسطه عبادت، زهد و تقوا ˈزین العابدینˈ نامیده شد.
وی گفت: معانی و اعمال خداپسندانه در صحیفه سجادیه به وضوح دیده می شود که باید از آن در گسترش فرهنگ عمومی جوامع مسلمان استفاده شود.
حجت الاسلام بامری تاکید کرد: آشنایی بیشتر مردم به خصوص نسل جوان با اندیشه، شخصیت و امامت چهارمین امام شیعان جهان ضروری است.
انتهای پیام
 
کد مطلب: 241
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما