۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳
یک کارشناس مذهبی:

جوانان از حضرت علی اکبر(ع) الگوبرداری کنند

یک کارشناس مذهبی گفت:جوانان جامعه ما باید از حضرت علی اکبر(ع) الگوبرداری کنند.
جوانان از حضرت علی اکبر(ع) الگوبرداری کنند
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ به سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) فرمود در میان انسان‌ها، علی اکبر(ع) از نظر خلق و خوی، منطق، ظاهر و باطن شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) است.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: درباره شخصیت علی اكبر(ع) گفته شد، كه وی جوانی خوش چهره، زیبا، خوش زبان و دلیر بود و شجاعت و رزمندگی را از جدش علی ابن ابی طالب (ع) به ارث برده و جامع كمالات، محامد و محاسن بود.
وی افزود: امام حسین (ع) در تربیت وی و آموزش قرآن ومعارف اسلامی و اطلاعات سیاسی و اجتماعی به آن جناب تلاش بلیغی به عمل آورد و از حضرت علی اکبر (ع) یك انسان كامل و نمونه ساخت و شگفتی همگان، از جمله دشمنانشان را بر انگیخت.
حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: علی اكبر(ع) در ماجرای عاشورا حضور فعال داشت و در تمام حالات در كنار پدرش امام حسین(ع)بود و با دشمنانش به سختی مبارزه می كرد.
وی گفت: حضرت علی اكبر(ع) درنبرد روز عاشورا دویست تن از سپاه عمر سعد را در دو مرحله به هلاكت رسانید و سرانجام مرّه بن منقذ عبدی بر فرق مباركش ضربتی زد و او را به شدت زخمی نمود. آن گاه سایر دشمنان، جرأت و جسارت پیدا كرده و به آن حضرت هجوم آوردند و وی را آماج تیغ شمشیر و نوك نیزه ها نمودند و مظلومانه به شهادتش رسانیدند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) اوج ولایت پذیری و همه زیبایی ها می باشد که این روز را به نام جوان نام گذاری کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که پیامبر خدا(ص) در قرآن کریم به عنوان اسوه برای جامعه بشری معرفی می‌شود، جوانانی که می‌خواهند الگویی داشته باشد، باید از حضرت علی اکبر(ع) الگوبرداری کنند.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 252
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما