۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۹
یک کارشناس سیاسی:

خلیج فارس و تنگه هرمز دو عامل برتری ایران در معادلات جهانی است

یک کارشناس سیاسی گفت:خلیج فارس و تنگه هرمز دو عامل برتری جمهوری اسلامی ایران در تمام معادلات جهانی و منطقه ای است.
خلیج فارس و تنگه هرمز دو عامل برتری ایران در معادلات جهانی است
به گزارش صدای بلوچ، روز ملی خلیج فارس همه ساله (دهم اردیبهشت ماه) همزمان با  سالروز آزاد سازی جزایر قشم، هنگام و هرمز توسط سربازان ایران به فرماندهی امام قلی خان سردار نامی دوران صفوی و پایان دادن به اشغال حدود 117 ساله این جزایر از دست امپراتوری پرتغال برگزار می شود.
رضا خادمی کارشناس علوم سیاسی امروز به مناسبت روز ملی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سبقه تاریخی خلیج فارس، بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و کشورمان از چند سال قبل تلاش بیهوده ای را برای تحریف این نام پرآوازه آغاز کرده اند.
وی عنوان کرد:تغییر نام خلیج فارس با مستندات تاریخی موجود در مجامع بین المللی به حقیقتی غیر قابل انکار تبدیل شده و قطعا تلاش دشمنان بی نتیجه خواهد بود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی و انقلاب باید بدانند تفکر تغییر نام خلیج فارس همانند سرابی است که ابداع کنندگان آن از این مسیر راه به جایی نخواهند برد.
وی گفت: اگر کسی از روی عناد و غرض نام دیگری برای خلیج فارس بر زبان جاری کند، قطعا حرکتی بی‌جا است، این خلیج از نظر تاریخی و کتاب‌های گذشته و پیش از اسلام خلیج فارس بود و همیشه هم به همین نام خواهد ماند.
خادمی در ادامه با اشاره با اهمیت فوق العاده تنگه هرمز در خلیج فارس، تاکید کرد: جمهوری اسلامی با اشرافیت بر تنگه هرمز این توانایی را دارد تا در صورت اشتباه راهبردی دشمن بازارهای جهانی نفت را برای همیشه تعطیل کند.
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: خلیج فارس استراتژی ترین خلیج و تنگه هرمز حیاتی ترین تنگه در دنیا است و وجود این دو عامل برای کشورمان عامل دست برتر بودن جمهوری اسلامی در تمام معادلات منطقه ای و جهانی است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 281
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما