۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰
امام جمعه دلگان:

یکی از مهمترین مسئولیت اجتماعی مسلمانان تقویت ارزش های اسلامی است/ برخی از بندهای برجام به جمهوری اسلامی اجازه داده در صورت بدعهدی طرف مقابل، تعهدات خود را به صورت کلی انجام ندهد

امام جمعه دلگان گفت: برخی از بندهای برجام به جمهوری اسلامی اجازه داده در صورت بدعهدی طرف مقابل، تعهدات خود را به صورت کلی انجام ندهد.
یکی از مهمترین مسئولیت اجتماعی مسلمانان تقویت ارزش های اسلامی است/ برخی از بندهای برجام به جمهوری اسلامی اجازه داده در صورت بدعهدی طرف مقابل، تعهدات خود را به صورت کلی انجام ندهد
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های این هفته شهر دلگان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام در خصوص ماه مبارک رمضان فرمودند:«برترین عمل در این ماه ورع و ترک گناه است»، چشم‌را از دیدن آنچه که خداوند ناراضی است ببندد، گوش را در معرض شنیدن گناه قرار ندهد و همچنین سایر جوارح بدن را در مسیر نافرمانی خداوند قرار ندهد.
امام جمعه دلگان گفت: در پیشگاه عدل الهی برای قاتلین انسان های بیگناه، همچنین خودکشی، اذیت و آزار دیگران ، خوردن مال یتیم، زنا، دروغ گفتن، قسم، مسخره کردن ارزش های دینی و مومنان، احتکار طعام و آذوقه مورد نیاز مردم‌، سخن چینی، ترک جهاد و...عذاب دردناکی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه به سالروز وفات جناب ابوطالب‌ در هفت و حضرت خدیجه‌ در ۱۰ رمضان اشاره و عنوان کرد: این شخصیت ها نقش بزرگی در حمایت پیامبر و دین اسلام داشته و در واقع بزرگ حامی ایشان بودند.
امام جمعه دلگان تصریح کرد: در فرهنگ متعالی اسلام، علاوه بر تکالیف فردی دارای مسئولیت های اجتماعی هستند، یکی از مهم ترین مسیولیت های مسلمان تقویت گسترش ارزش های اسلامی است.
حجت الاسلام بامری ادامه داد: تکریم ویژه ماه رمضان از مصادیق بارز این مسئولیت است، مبارزه با روزه خواری امری ضروری است تا جامعه از لحاظ اخلاقی ضربه نبیند.
امام جمعه دلگان بیان کرد: برای پاسداشت و نکوداشت ماه رمضان دغدغه و تذکر لسانی در مقابل روزه خواران داشته باشیم و اگر نسبت به این پدیده شوم بی تفاوت باشد بیشتر به مرده شباهت دارد تا انسان زنده.
وی در ادامه به بیانیه اخیر شورای امنیت کشورمان اشاره و گفت: سرانجام متعاقب عهدشکنی علنی آمریکا و خروج از برجام و ناتوانی اروپا در کنترل، جمهوری اسلامی تصمیم به خروج از برخی از بندهای برجام گرفت.
امام جمعه دلگان افزود: این تصمیم قاطع از سوی رییس جمهور به پنج کشور اروپایی ابلاغ شد،
برخی از بندها به ما اجازه داده که در صورتی بدعهدی طرف های مقابل جمهوری اسلامی تعهدات خود را به صورت کلی و جزیی انجام ندهد.
وی عنوان کرد: بعد از این ابلاغ و تصمیم شورای امنیت ذخایر غنی شده در خاک جمهوری اسلامی خواهد ماند.
حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: این اقدام قاطعانه کشورمان یک واکنش در مقابل کنش آمریکا و اروپا بوده است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 298
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما