فرماندار دلگان :

اشتغالزایی برای ۶۲۰ نفر در شش ماهه دوم سال ۹۷ / رتبه نخست دلگان اجرای طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت در بین شهرستانهای استان

صدای بلوچ , 25 ارديبهشت 1398 ساعت 7:10

فرماندار دلگان گفت: دلگان رتبه نخست اجرای طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در بین شهرستان های استان سیستان و بلوچستان را دارد.


مجتبی شجاعی امروز در دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: به محض ورود تیم بنیاد برکت در شهرستان و برگزاری جلسات مختلف در معاونت اقتصادی استانداری ، فرمانداری دلگان و تهران و سپس جذب تسهیلگر بومی در منطقه ، این بنیاد با همکاری فرمانداری اقدام به تهیه یک شناسنامه اشتغال کرد.
فرماندار دلگان ادامه داد: در منطقه ای که در آن ۱۶۲ روستای زیر ۷۰ خانوار اعم از موتور آب ها و مزارع بوده به همت تیم بنیاد برکت حدود ۴۷ روستا را تحت پوشش طرح سحاب قرار داد، قریب به ۸۲۴ متقاضی ثبت نام کرده که در مرحله اهلیت سنجی دریافت تسهیلات ۵۶۰ نفر و از این آمار ۴۵۴ نفر اهلیت اعتباری داشته اند که به بانک معرفی شده اند.
این مسئول عنوان کرد: در سال ۹۷، ۲۶۰ فقره شغل در شهرستان دلگان به همت همکاران بنیاد برکت به بهره برداری رسیده است که ۵۰ شغل دام سبک، ۱۵ مرغداری بومی، ۱۰۰ شغل سوزن دوزی، ۷ شغل خرازی، ۲۵ سوپر مارکت، ۵۰ خیاطی(زنجیر دوزی و ...)، ۶ طرح بلوک زنی و همچنین ۵۶ پرونده دیگر در مرحله واریز می باشد.
شجاعی افزود: همچنین شهرستان دلگان از محل اعطای تسهیلات روستایی و عشایری جایگاه خوبی در استان سیستان و بلوچستان دارد.
وی تصریح کرد: تسهیلات خوبی از طریق بانکهای کشاورزی، کارآفرینی امید ، توسعه تعاون و پست بانک به متقاضیان پرداخت شده است.
این مسئول گفت: همچنین برای دومین سال متوالی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دلگان در اشتغالزایی رتبه نخست استان را دارد .
شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: جهت گیری شهرستان در سال ۹۸ اقتصادی و رونق تولید و حمایت از عرصه های اشتغالزایی است و به زودی اخبار خوبی در بحث اشتغال دلگان منعکس خواهد شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 306

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/306/اشتغالزایی-۶۲۰-نفر-شش-ماهه-دوم-سال-۹۷-رتبه-نخست-دلگان-اجرای-طرحهای-بنیاد-برکت-بین-شهرستانهای-استان

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir